Vackra material och fina detaljer hos Moschino

Det började med att jag såg en gudomlig körsbärsröd sidenklänning i senaste Elle. Den var från Moschino och så fin att jag kände att jag ville se mer. En enkel googling ledde mig till deras hemsida. Väl där visade sig kappklänningen inte vara lika underbar som på Elles bilder, men det fanns massor av annat snyggt; framför allt karaktäriserat just av vackra material och lite ovanliga detaljer. Här är några smakprov från höst/vinterkollektionerna:

image452
Bilder från www.moschino.it

Klänningen till vänster skulle jag ta på mig vilken dag som helst och detsamma gäller den figursydda satinjackan och den svarta ballongkjolen, likaledes i satin.
Festklänningarna tycker jag är fantastiska var på sitt sätt. Den röda satinklänningen gör verkligen det mesta av materialt och den veckade överdelen och det släta midjepartiet är jättesnyggt. Den andra festklänningen är så vacker i sin sena 30-tal/tidiga40-talsstil och visar att en aftonklänning visst inte behöver vara naken upptill för att vara festlig. Om jag skulle gå på någon bal någon gång hade jag väldigt gärna haft den på mig.

Sen fanns det  som sagt en del roliga detaljer också, som rosetten bak på den här jackan, som påminner lite om ett obi-bälte och ett bälte täckt med konstgjorda blommor:

image453   image454

Det bältet hade jag också gärna haft utanpå en kappa i någon mörk färg.

/Eva, som roar sig med att tvätta och blogga denna lördagkväll

Kommentarer
Postat av: Inger

Den vänstra klänningen tog jag fram ur min garderob, när jag gjorde min garderobstädning.
Naturligtvis inte exakt den men en som är otroligt lik. Den köpte jag på H&M i början på 90-talet.

2008-01-05 @ 19:28:46
Postat av: Evis

Då är det bara att ha på den igen :)

2008-01-05 @ 19:38:12
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: inmood

Långklänningen är ju helt gudomlig.

2008-01-06 @ 09:11:39
URL: http://inmood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0