Tröjan som ropar mitt namn

Här är det varken vindar eller viskande utan högt och tydligt ropande från denna herrtröja från Cheap Monday. Vem bryr sig om att det är en herrtröja när den är stor och lös och har färger som jag älskar som går gradvis över i varandra! Det tidiga 90-talet bodde jag i en grön luvtröja av samma typ, men den här är ju ännu finare. Jag hoppas verkligen att det är en luvtröja och inte en vanlig tröja med luvtröja under.

image576

Ja, det är hemskt mycket just tidigt 90-tal med batikade (typ) och luvtröjor, men jag gillar det.

Det här gillar jag också, framför allt överdelarna - Jag kan se mig själv använda allihop, fast med kjol istället för byxor i förekommande fall. Notera att toppen till vänster har hål för axlarna; på något underligt sätt tilltalar det mig.

image577
Alla bilder från www.modette.se. Foto: Andreas Alfredsson


Just nu spelas: Dexy's Midnight Runners: "Come on Eileen"


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Snyggt alltsammans!

Jag funderar på om jag ska ta med mig en nästan oanvänd lolitatop i morgon till någon av flickorna. Blommig, mycket smock. Här avråder båda, men det är ju bara att slänga den om ingen vill ha den...

2008-01-31 @ 23:56:28
Postat av: Evis

Precis. Jag är ytterst tveksam till om de vill ha den, men Valeria kan ibland förvåna mig.

2008-02-01 @ 06:52:15
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Sara

Luvtröja IS THE SHIT! Ack, min stiliga Joe Bloggs-tröja i mi-parti grönt och rött. Bästa tröjan nånsin. Den på bilden var också väldigt äg-bar.

2008-02-01 @ 19:21:37
Postat av: Joy

Hittade hit via google och vilken tur sen! Har läst igenom din blogg och du har verkligen inspirerat mig.

Du har en häftig stil och det spelar ju ingen roll vad du har på dig, du verkar ändå vara så komfortabel och du passar i allt.

Tack för intressant läsning och fina bilder!

Ska ut och leta lite nya kläder som inte är svarta eller gråa =)



2008-12-29 @ 03:12:51
URL: http://www.tailsofjoy.se
Postat av: N. R

Hej! Har du ett par Indiska t-slejf pumps/skor i storlek 37? Kan du tänka dig att sälja dem till mig i så fall? Må väl, N. R.

2010-04-15 @ 08:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0