Snyggaste stilen för killar

Jisses, två inlägg nästan efter varandra som berör killars/mäns mode och/eller stil; jag kanske måste skapa en kategori för det också!
I alla fall, det här är en av de allra snyggaste stilar en kille kan ha - jag skulle nästan kunna gå så långt som att påstå att de allra flesta senare, mer rockiga stilarna har hämtat en stor del av sin inspiration därifrån: 60-talets mods. Den här bilden är från 60-talets London.

image475
Bild ur boken "The man of fashion" av ColinMcDowell

Smala, lite kortare byxor, det är grejen.


Just nu spelas: The Jesus and Mary Chain: "Reverence"



Kommentarer
Postat av: Annaa M

Är det sant att du inte upptäckt The Jesus and Mary Chain förrän nu? Brukar inte vara så många fler än svårmodiga unga män som tar dem så där riktigt till sitt hjärta. Den där typen som fräser åt varandra på dagensskiva.com att "musik är fan inte roligt, det är allvar!"

Men eftersom jag aldrig varit svårmodig ung man så kan jag kosta på mig att uppskatta en del av deras låtar fortfarande...

Åh, jag minns allt såna där kraglösa skinnjackor. Däremot har modet ändrats när det gäller byxlängden. Även korta byxor ska vara ordentligt långa! Eller menar du att de korta byxorna skulle vara en ny trend? Bevare oss från den!

2008-01-08 @ 17:21:51
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: Evis

Onej, jag har hört dem förr, åtminstone i slutet av 80-talet, men inte lyssnat sådär intensivt förrän nu.

Och nej, de korta byxorna är inte på väg tillbaka, det är bara jag som gillar dem.

2008-01-08 @ 17:48:07
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Jag menade förstås att även smala byxor bör vara långa, men du fattade nog det!

Nja, jag har allt väldigt svårt för när byxor ser urväxta ut. Fast inte lika illa som när vuxna modeller tränger på sig barnkläder och plaggen får ovationer! Det tycker jag nästan är lite läskigt. Såg det på en blogg igår. Hoppas det inte heller är en trend.

2008-01-08 @ 19:03:08
Postat av: jch

Du har en bra blogg. Trevligt att du ha med en bild på mods. Kolla gärna in min blogg.

2009-04-18 @ 14:24:16
URL: http://musikochfotboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0