Sara Berman

Den brittiska designern Sara Berman gör förstås inte bara samarbeten, som det för Asos som var en del av inspirationen för min rosa klänning, utan har sin egen kollektion också - och den är vacker, med en tydlig doft av 40-talets filmhjältinnor. Lika vackra som kläderna är fotona och jag tycker mycket om att modellen på vissa av dem påminner om Helena Bonham-Carter.

image466
Bilder från www.saraberman.com

Tyvärr kan det vara svårt att få tag i hennes kläder i Sverige, mrs H anges som försäljare på Sara Bermans hemsida, men har inget inne på sin hemsida och Urban Outfitters i Stockholm har förmodligen bara det som hon gjorde i samarbete med dem.
Jag anar att det är dyrt, men jag hade velat vet hur dyrt.

Nät- och spetsvantar, som visas på en av bildern är däremot inte så dyrt; finns att få på Shock i Göteborg och Blue Fox i Stockholm, eller på nätet, till exempel från SockDreams.

Kommentarer
Postat av: DONNASANDRA

Så fina plagg!

2008-01-07 @ 12:54:57
URL: http://donnasandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0