Mer Donna Karan

Donna Karans vår/sommar-kollektion går inte heller av för hackor - för mycket beige och sandfärgat för min smak egentligen, men väldigt fina modeller. I huvudsak kan man säga att kollektionen innehöll tre olika influenser eller stilar: safari, femtiotal med vida kjolar och slinkiga saker i draperad silketrikå. Just det senare är inte något för den som har en valk eller två eftersom det smetar sig runt kroppen, men annars är det ett väldigt vackert material. För att inte tala om hur skönt det är mot kroppen.

image505
Bilder: style.com

De knälånga femtiotalskjolarna har visats hos många designers, bl a Prada och Gucci, men av någon aledning nämns de inte alls i tidningarnas reportage. Där har man helt fokuserat sig på MiuMius kortkorta vippkjol och Balenciagas kortkorta klänningar som ser ut som att de har inbyggda axelskydd för amerikanska fotbollspelare. De senare uppmärksammas väl för att de är "konstnärliga" och vad det gäller den kortkorta vippkjolen så är det väl den vanliga ungdomsfixeringen som gör att den lyfts fram så mycket - för vem över 18 har egentligen en utstående kjol som knappt täcker skinkorna?
Jag tror att det kommer att bli många knälånga vida kjolar för mig i vår - jag har ju till exempel redan sytt en.

Och slutligen, hon visar flera fina skjort- eller kappklänningar som ni kan se till vänster. Jag är normalt sett ingen vän av skjortklänningar; de är vanligen för rakt skurna för att det ska vara klädsamt på mig. Men med lite mer vidd och ett bälte blir det genast bättre. Kanske i mitt neongula tunna synttetyg. Fast då blir det ju mer Vivienne Westwood än Donna Karan och det kanske är lika bra så, det är ju mig vi talar om.


Just nu spelas: Depeche Mode: "Two minute warning"


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Äsch, jag kommenterade ju det här inatt, men då var bloggen dum. Jo jag skulle säga, hellre lite smetig silkestrikå än breda skärp! Breda skärp på breda midjor, det är illa det! Trikån kan man alltid just drapera till lite.

2008-01-14 @ 10:19:07
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: Maritha

Färgerna var väll inte så roliga att man hoppar i taket men plaggen är fina.

2008-01-14 @ 11:01:22
Postat av: Kajsa

Jag gillar de röda skorna!

2008-01-14 @ 18:47:38
URL: http://whythis.blogg.se
Postat av: Maritha

Kajsa: Röda skor är ALDIG fel.

2008-01-14 @ 21:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0