Meh - modevecka

Jag inser att jag som modebloggare borde skriva något om Stockholms modevecka; men ärligt talat har jag för mycket jobb för att hinna titta på visningar ens på nätet. Lite har jag förstås sett och här är mina intryck:

Sandra Backlund var annorlunda förstås och en del mycket vackert, men det är ju mer konst än något man tar på sig.

Rodebjer tyckte jag var en blandning av rätt fult och illasittande och saker vi redan sett hos de stora modehusen.

Filippa K gillade jag oväntat mycket, jag tycker annars att hon gör rätt tråkiga baskläder. På herrsidan gillade jag nästan allt och på damsidan över hälften. Det var lite överraskande. Mest förundrad är jag nog över att hon kombinerar korallrosa med plommonlila åt det röda hållet - djärvt.

Dagmar var jag lika oimponerad av som vanligt, men jag tycker till exempel att den här tröjan var rätt snygg.

Carin Wester, Hope och Velour har jag inte hunnit titta på än.

Äh, ni får kolla själva, ni ska inte bara lita på mitt omdöme, Modette har bilder från alla visningarna:

Sandra Backlund

Rodebjer

Filippa K

Dagmar


Just nu spelas: Morrissey: "Come back to Camden" från You are the quarry



Kommentarer
Postat av: Annaa M

Dotter yngre håller just på att fundera som bäst på vad hon ska ha på sig när hon ska vara på modeveckan på torsdag. Hon börjar sin praktik då. Som jag förstått av en kik bland bloggare som hänger på Berns så är det små klänningar som gäller till 100 procent. Hon har morgondagen på sig att sy om min gamla 70-talsklänning i blommig bomull/ull-blandning från Liberty. Något säger mig att hon inte vill.

2008-01-29 @ 23:48:17
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: Evis

Det är kallt med små klänningar i januari. Fast bomull/ull från Liberty låter helt fantastiskt.

2008-01-30 @ 06:58:12
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0