Konflikt mellan smycken och teknik

Jag gillar armband, har alltid gjort det. På 80-talet hade jag säkert hundra såna där tunna metallarmband. Jag fick dock sluta eftersom de innehöll nickel och jag hade utvecklat nickelallergi. De som finns att köpa nu är dock troligen nickelfria, det finns ju regler för sånt nu.
Men då kommer nästa problem: det är svårt att ha armband när man skriver på datorn. På gymnasiet skrev man för hand och det gick alldeles utmärkt, man lutade handen mot papperet och armbanden höll sig stilla. När man skriver på dator däremot så klirrar de och slår mot tangentbordet och är i vägen hela tiden - det blir säkert inte bättre av att jag har smala handleder så de sitter riktigt löst. Därför blir det inte att jag använder mina fina armband så mycket som jag skulle vilja; jag måste ju ta av mig dem så fort jag ska skriva något.

Kommentarer
Postat av: Maritha

Det där har jag aldrig tänkt på för jag föredrar armbnd som sitter tight om handlederna som tex mina tenntrådsarmband. Det är bara mitt guldarmband som rör på sig och det skjuter jag upp på armen så att det sitter fast när jag skriver.

2008-01-12 @ 17:14:08
Postat av: Noemi

Aha! Är det därför jag i dag kan ha halsband? För även jag har utvecklat nickelallergi så jag kan inte ha örhängen längre. Hålen växt i hop.

Annars är det mer "praktiskt" med halsband:)). De klirrar inte och r inte besvärliga då man skriver. Har dessutom ett på mg i dag tillverkad av min äldsta dotter- och den är jättefin!

2008-01-12 @ 17:53:57
URL: http://noemis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0