Kallt!

Dagens klädsel dikterades främst av det faktum att det inte bara är svinkallt i Göteborg idag utan också blåser rejält. I avsaknad av en varm tröja tog jag därför på mig min ylleklänning ovanpå jeansen; tyget är tunt, men eftersom det är 100% ylle värmer den bra.

image446
Basker: Åhléns
Kappan: samma som nästan alltid, från H&M
Klänning: hemsydd, läs mer
här
Jeans: H&M
Bälte med runda nitar: köpt på 80-talet
Nerhasade overkneestrumpor:
Vertically inclined från SockDreams

Vantarna är nålbundna, en gammal teknik, de äldsta exemplet tror jag är från bronsåldern. De har också en flossad valk i lila ullgarn. Jag köpte dem på medeltidsmarknad i Skänninge, men hon som gjort dem bor i Linköping, tyvärr har jag tappat bort hennes kontaktinfo.
image447


/Eva

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tycker den grå klänningen var mycket snyggare så där. (Men jag gillar inte jättebreda skärp, iofs.) Framför allt tycker jag ringningen klär dig mycket bättre utan blus under.

2008-01-04 @ 22:44:37
Postat av: Inga M

Absolut snyggare med håret synligt. Det får gärna vara framför öronen också. Ser inte så prudentligt och stramt ut. Jag har en känsla av att du varken är prudentlig eller stram alltså. Fast jag kan ju ha fel förstås. Och sen är Ditt hår snyggt också, synd att gömma det!

2008-01-05 @ 01:28:57
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Annaa M

Stram och prudentlig var ordet, hi hi ha ha! För övrigt håller jag nog med Sara.

2008-01-05 @ 15:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0