Kallt om fossingarna

Annaa kommenterade om dagens klädsel att hon skulle ha blivit kall om fotlederna; och ja, det blev jag också.
Problemet är att när jag som idag är ute och föreläser på andra ställen än Historiska har jag ingenstans att hänga av mig och byta skor; så alternativet är kokta fötter, eftersom båda mina par vinterkängor har varmt luddigt foder inuti.
Det är ett dilemma: antingen för kallt den lilla tid jag är ute på stan eller för varmt under föreläsningarna, och eftersom de varar längre brukar jag klä mig för dem.
Nu visade det sig vara problem med uppvärmnignen på Folkuniversitetet så jag fick ta på mig min lilla 1800-talsyllejacka som jag hade med mig för att visa och hade mycket väl kunnat ha varmfodrade kängor; men det visste jag ju inte innan.


Just nu spelas: Hanoi Rocks: "Too rich to be good"


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi driver om mode, underhållning rätt in i vardagen!

2008-01-21 @ 17:55:42
URL: http://foj.blogg.se
Postat av: Maritha

Jag trycker ned raggisar i mina Mary Janes. Jag tycker inte att man blir så svettig om fötterna med raggisar i ren ull.

2008-01-21 @ 19:59:22
Postat av: Evis

Det skulle jag också göra om de fick plats, men med ilägg blir det inte så mycket plats kvar.
En tidgiare pojkvän - jisses, det är nästan 19 år sedan han och jag blev ihop - hade sandaler med raggsockor i nästan året om, så länge det inte var snö.

2008-01-21 @ 20:12:30
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Maritha

Jag beställde raggisar med lite tunnare fötter och tjocka mysiga skaft av min mormor. Jag är jättenöjd och det är mormor med för hon känner att jag behöver henne :)

2008-01-21 @ 22:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0