John Galliano herr höst/vinter 08

Jag vet inte om jag är helt såld på idén på Gustav Vasa som modeikon, i alla fall inte vad det gäller frisyrerna, men trots all galenskap finns det faktiskt en del snyggt att se på JohnGallianos höstvisning för herrar.



Nu är ju inte 1500-talet som inspiration något helt nytt, Vivienne Westwood visade små puffbyxor och blygdkapslar redan 1997; men eftersom jag inte kan hitta några bilder från då så vet jag inte om herrarna hade såna här pottfrisyrer då också.


Just nu spelas: Slaughter & the Dogs: "Boston Babies" från samlingskivan Punk Power



Kommentarer
Postat av: Annaa M

Ja det väckte ju många associationer. Frisyrerna i början såg ut som Keegan och pojkarna i glimtar från en gammal match vi såg häromveckan. De hade nog liknande röda kallingar fast y-front under sina små fotbollsbyxor. Spelade sig blodiga gjorde de säkert också ibland, särskilt i slagsmålen i fyllan efter matcherna. Och svart huva med hål för ögonen väcker ju också en del minnen, fast helt andra. Många andra käcka mössor. Men vad konstigt de går alla pojkarna! Är det manligt?

Men jag håller med, det var en del riktigt snyggt.

2008-01-24 @ 16:04:36
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0