Inga paket idag heller

Vad ska jag nu ta på mig imorgon? Jag hade ju tänkt ha min nya t-shirt. Ja, jag funderar ut sånt i förväg, företrädesvis på natten när jag ska sova.

Vad passar till att prata om hjulplogar, årder och skiftesverk. På engelska?
Vet någon förresten vad årder heter på engelska, mitt utmärkta lexikon från 1930-talet sviker mig där - annars är det fantastiskt. Folkdräkten kanske? Nej förstås inte, det är för kufiskt.
Fast fortsätter det här skitvädret blir det nog hur varma kläderna är som avgör vad jag tar på mig.

Jag undervisar förresten ner på Vasa sjukhus; vilket känns mer än lovligt bisarrt, för du Annaa kan väl ana när jag var där sist?


"Ch'io non t'ami, cor mio?", madrigal av Monteverdi


Kommentarer
Postat av: Lena

årder = ard

2008-01-23 @ 16:43:08
Postat av: Evis

Tack!

2008-01-23 @ 17:00:14
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Telefonissan

Paketet från Bravissimo tog lite tid men har kommit nu!

Det dyraste plagget -svart djupt urringad klänning- passade bra! Skönt att ha något stiligt på lut i garderoben om behov uppstår :-) På dagtid kan man ha ett tight linne under om man vill tona ner effekten s a s.


Annars var storlekarna lite stora och lite varierande trots att jag noga följde deras eget storleksschema. Så det blir ett par returer och man får betala portot själv tyvärr. Bravissmos kläder är ju såpass skräddade att det ser konstigt ut om de är för stora.

Men man kan ju i slutänden glädja sig över att storleken visade sig vara 14 Very Curvy isället för en svensk ofrivillig 44a. Alltid nåt!

2008-01-23 @ 19:09:42
Postat av: Evis

Very curvy låter ju väldigt, väldigt trevligt.

2008-01-23 @ 19:26:15
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Jäpp, jag kan ana att det var den 17 september 1998 på kvällen!

2008-01-23 @ 21:32:48
Postat av: Evis

Jo, det blev lite tyst i andra änden hos sekreteraren för den insitution som har kursen när hon frågade om jag varit där förut och jag sa att jag varit där och suttit en stund hos en vän efter att han avlidit.

2008-01-23 @ 21:41:08
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0