Ida Sjöstedt

Så snyggt, men så smått!
Hur är egentligen Ida Sjöstedt funtad? Hon gör en hel del riktigt snygga kläder, men de flesta görs bara i storlek S, några få i M och något fler även i XS. Dessutom är de enligt försäljare små i storlekarna!

image549


Jag kan inte se det annat än som ett tecken på förakt (och hon är långt ifrån ensam bland designers) Om man mest gör storlek S, vilket väl normalt sett är en 34-36a och sen har små storlekar, då måste man verkligen avsky  den vuxna kvinnokroppen. Jag har inte så mycket problem med att hon inte gör kläder i storlek 46, men att inte göra kläder i storlek 38-40??


Just nu spelas: Buzzcocks: "Boredom" från samlingen Punk Power



Kommentarer
Postat av: Annaa M

Det här kräver faktiskt en rejäl debatt! Det är inte bara Ida Sjöstedt, detta är en epidemi! Igår var vi ju runt på slutrea, Mellan och jag. Vad ligger kvar osålda i drivor till halva reapris på t ex Åhléns stora trendiga modeavdelning? Jo, jeans i storlekarna 24 - 26, särskilt de två minsta! Designers visar förakt genom att bara skapa små kläder. Inköparna köper in dem för att trenden är hyllandet av barnkroppen. Men kunderna ser ju inte ut så och drivor av kläderna blir liggande. Någon gång måste de väl fatta att ekvationen inte går ihop.

2008-01-24 @ 17:34:00
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Maritha

Är det inte till och med så att den köpstarkaste gruppen kvinnor i Sverige inte är storlek XS utan snarare L och XL? Borde det då inte vara bättre att göra kläder till dem som faktiskt kan betala?

2008-01-24 @ 18:35:47
Postat av: Annaa M

Maritha; bara det att den ekonomiskt köpstarka gruppen inte är lika trendkänslig som de som förväntas köpa de där små kläderna, så man fortsätter uppenbarligen satsa på dem även om kläderna blir liggande!

2008-01-24 @ 22:03:11
Postat av: Maritha

Annaa: Är du säker på att de inte är så trendkänsliga, det kanske bara är den bristande tillgången på trendiga kläder som är problemet? När jag jobbade och hade pengar hade jag kunna tänkt mig att köpa snygga trendiga kläder men de är ju omöjliga att hitta i storlek 46-48 och ännu värre var det när jag var större.

2008-01-25 @ 00:26:29
Postat av: Annaa M

Maritha; du har rätt i naturligtvis att bland de yngre konsumenterna så borde det finnas lika köpstarka i större storlekar! Bland äldre är jag däremot tveksam, och det är trots att fler över 40 som har större storlekar. Tror jag...

2008-01-25 @ 19:46:25
Postat av: Evis

Annaa: Jag tror också det, men mna kan inte
var säker; det finns massor av hårt tränande 45-åringar och många mulliga tonåringar med överjäs över jeansen.

2008-01-25 @ 20:09:01
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Mim

Man undrar om alla klädförsäljare innerst inne vill sälja barnkläder, och gör sitt bästa för att försöka leva i en låtsasvärld som Cristian Dior och hans bästisar har byggt.

"Nä jag vill inte att det ska finnas kvinnor nä jag vill bara att det ska finnas pojkar under sexton, nä, bingo igen, lalala, jag hör inte vad du säger, bara småpojkar!!"

2009-10-11 @ 15:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0