Flera säsonger

Vännen Monika gjorde, när vi fikade häromdagen, mig uppmärksam på hur konstigt det är att det rätt ofta står om plagg i modereportage att  "det här plagget är jättebra, det kan du använda i flera säsonger". Som Monika sa: Vilka plagg använder man inte i flera säsonger?
Jag hade inte direkt tänkt på vad det innebär att de skriver så, jag har en väldigt väl fungerande "strunpratsbortsorterare" i mitt huvud, som gör att jag inte noterar sådant mer än i förbifarten. Det är den som gör att jag kan läsa modereportage i kvällstidningarna i den utsträckning jag gör.
Men Monika har ju rätt: det är jättefånigt att de skriver så - de enda plagg man inte kan använda flera säsonger är de som är så dålig kvalité att de inte håller mer än en säsong och jag är rätt säker på att det inte är den aspekten man tänker på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0