Bio-klädsel och minnen

Nu ska vi på bio och se Control. På bio är det viktigaste att kläderna är bekväma att sitta i i längre stunder; inga hårda linningar och alltför stela material alltså. I alla fall är det så när man går på bio med någon man varit ihop med (mer eller mindre) i tio år. Om man går på bio med någon man är intresserad av, en sk. dejt, är det förmodligen annorlunda.
Själv har jag bara gjort det en gång: Hösten 1986 träffade jag ung man som hette Jonas Ulfvarson på en Iron Maiden-konsert; tycke uppstod, telefonnummer byttes och en kväll tog jag tåget ner till Göteborg för att gå på bio med honom. Jag minns inte vad jag hade på mig, men det var säkert väl uttänkt.
Efter bion gick vi längs Avenyn och pratade och satte oss högst upp på trappan till den dåvarande entrén til Konstmuseet och titade ut över Avenyn. Det var rätt fint.

Det blev inget mer av det; vi träffade folk på närmare håll och höll inte kontakten. När vi träffades nästa gång hade tre-fyra år gått och vi hade ingått i samma bekantskapskrets i ungefär ett år utan att känna igen varandra. Underliga är livets vägar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0