24-hour party people

Skulle bara påminna om att tvåan visar 24-hour party people 22.25 ikväll. Känns lite lustigt så här dagen efter att vi var och såg Control. Jag påtalade till och med för mannen att han borde se den någon gång, när vi gick hem igår. Och så visas den idag! Fast eftersom det är så sent ska vi spela in den, maken går upp klockan sex på morgonen.

Jag tycker inte att det är en fantastisk film, men att den är bra och att man bör se den i alla fall en gång om man är intresserad av populärkultur och musik.

Kommentarer
Postat av: Lasse

För en gångs skull har SVT lyckats bra med timingen. Även jag såg Control häromdagen och under en stor del av filmen satt jag bara och längtade efter att få se 24 hour party people igen. Men visst, Control var bra den också.

2008-01-17 @ 21:23:12
URL: http://hemmabloggaren.bloggspace.se
Postat av: Annaa M

Måste se Control. Skrev en artikel till 25-årsminnet av Ian Curtis självmord men fick inte in den efter en massa turer, bläh. Du kanske skulle vilja läsa. Om TV har jag helt tappat greppet, ingen idé att ens kolla tablån, det är alltid någon som ska se något annat.

2008-01-18 @ 01:28:14
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: Evis

Det är ju samma med TVn här; det är en treårig som vill se på DVD. Men det här var lite sent för hennse; hon börjar visa tendenser till att vilja lägga sig innan oss!
Jag läser hemskt gärna din artikel.
Och Control bör du förstås se. Det är en bra, men deprimerande film. Jag ägnade åtminstone halva åt att sitta och vara förbannad på Ian Curtis och maken sammanfattade det med att "Han framstod som en tafatt idiot - men det kanske han var också". Sm förälder har man ju svårt att känna någon större beundran för folk som ignoerar sina barn och sen tar livet av sig. Men filmen var jättebra ändå.

2008-01-18 @ 06:58:12
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Jag mailar! Antar att du läst boken, den är mycket bra.

2008-01-18 @ 07:50:04
Postat av: Evis

Nix, inte läst den, jag läser i princip bara böcker om historia tyvärr - och knappt det.

2008-01-18 @ 08:40:05
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Aha, men du får en rätt bra resumé i min artikel.

2008-01-18 @ 13:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0