Vadå? Jag bitter?

Fick reklam från Lindex i brevlådan där de upprepade den gamla sanningen att de flesta kvinnor har fel storlek på behå, men att de under den kommande veckan hade en kampanj där man kunde gå in i en butik och få hjälp att hitta rätt storlek.
Jag övervägde det ett tag; bara för att få höra dem säga. "Nej, såå stora storlekar har vi inte"*, men kom fram till att det inte är värt besväret.

* Lindex har faktiskt ett fåtal modeller i F-kupa, men de har konstig form och passar inte mig alls, bl a en sån där t-shirtbehå som består av ett skumgummifodrat skal som står rätt ut. Däremot har de ingen behå utan stoppning i F-kupa - märkligt.


Just nu spelas: The Church: "Almost with you" från The blurred crusade



Kommentarer
Postat av: DONNASANDRA

Väldigt märkligt faktiskt!

2008-02-11 @ 13:33:32
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: Mia

Ids knappt gå in på Lindex längre.. Jag är en 80G - en mycket ovanlig människa tydligen. Har hört att de skall ha min storlek men när jag frågat i vilka modeller så har jag fått till svar "där borta" och en svepande gest över halva butiken. Tänk om man kunde ha en liten skylt på varje "pinne" som talar om vilka storlekar som finns för varje modell så man slipper bläddra igenom halva butiken. Gärna efter man utökat sortimentet i större storlekar då! Minns en annan kampanj för några år sedan då man skröt om att man hade underkläder i Alla storlekar - och kampanjens broschyr visade på BHar upp till D..
Nu handlar jag bara Primadonna hos Chia på Ö Hamngatan, bredvid Dubliners. De har tom underkläder som är för stora! Mycket god service också och BHar av hög kvalité med otrolig passform. Tyvärr så kostar de runt tusenlappen.. Jag som inte köper några dyra kläder och skor i övrigt har kommit fram till att det är väl värt det höga priset, en BH som sitter bra och som håller sig fin länge får helt enkelt vara värt alla de pengarna. Fast jag skulle ju inte ha något emot att betala Lindexpriser någon gång emellanåt..

2008-02-11 @ 14:58:42
Postat av: Evis

Jag hde 80G innan jag gick ner lite i vikt.
EvaNette på Engelbrektsgatan har också behåar med G-kupa och till lägre pris; jag har till och med köpt en för 300 kronor där.

2008-02-11 @ 17:06:19
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Mia

Jag får gå dit och se vad de har, det var flera år sen jag var där senast. Jag är också på väg nedåt så sakterliga så det är bara att hålla tummarna för att jag kommer ner till en mer gångbar storlek såsmåningom. Drömmen vore ju att bli en D men då skulle övriga kroppen bli alltför skelettlik är jag rädd, och det har jag ingen lust med. Alternativet är ju att lägga sig på operationsbordet men det känns inte så lockande det heller!

2008-02-11 @ 17:26:04
Postat av: Mia

Kan inte riktigt släppa det här med BH-storlekar.. Du som har koll - är det inte så att väldigt många har fel storlek precis som Lindex hävdar - jag tycker i alla fall att det ser ut så på stan. Och att de flesta har för liten kupstorlek men ofta för stor i omkrets. Finns det nån statestik på hur storlekarna är fördelade? Det kan ju vara precis som det är med kläder att folk i allmänhet köper det som finns och inte det som passar dem egentligen?

2008-02-12 @ 15:06:20
Postat av: Telefonissan

Vad konstigt med Lindex egentligen. Minns från barndomen att det var en präktig affär, främst för underkläder. Där jobbade rejäla tanter som kunde ge råd. Men nu är de ju riktigt svaga på underkläder och personalen har ju inte någon tid att hjälpa med storlekar. Kanske finns en eller annan kvar som skulle kunna ge råd om de vore fler?

Enda trösten är att man får lämna tillbaks BHar på Lindex. För jag har köpt konstiga vadderade T-shirt-BHar som verkligen varit missklädsamma. (Har 85D.)

2008-02-13 @ 04:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0