Rolig klänningskonstruktion

Här är en lite kul klänningskonstruktion från belgiska designerparet A.F Vandevorst, som visade i Paris igår.

image692
Bilder: style.com

Jag har ju gillat deras grejer förut, som vårkollektionen, men är egentligen inte så förtjust i deras höstkollektion - alldeles för maskulint; men klänningarna ovan gillar jag alltså.
Det är ju egentligen inget nytt, jag har sett liknade liv på klänningar på 50-talet och exakt samma konstruktion som den blå på ett burdamönster för ett par år sedan, men det är snyggt ändå. Jag tror att jag ska prova det på någon sommarklänning i år. För att det ska bli bra krävs det att den provas in efter ens egen kropp, men jag kan ju börja på Ståtliga Sofi, min provdocka, och sen göra finputset på mig själv. Sofi och jag är rätt lika, men hon har för sluttande axlar och kraftig hals.


Just nu spelas: Niagara: "La Vie Est un Serpent au Coeur Froid" från Religion



Kommentarer
Postat av: Kajsa

Alltså, den blåa klänningen var... weiooo!

2008-02-26 @ 17:48:22
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Evis

Jag vet!

2008-02-26 @ 21:32:30
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0