Matchar grönt med grönt

Annaa stack iväg på förmiddagen för att jobba och efter att ha ätit lunch drog jag iväg till UB en kort sväng för att fixa lite mer litteratur: Vouge Fashion - 100 years of style by decade and designer, Couture - the great fashion designers och Christian Dior: The early years 1947-1957. Fast jag vågar knappt titta i dem: nu måste jag göra färdigt min PowerPointpresentation om modet 1930-1965.
Jag var inte riktigt nöjd med mitt hår när jag skulle gå ut så jag tog en mönstrad scarf och gjorde en slags turban. Det är kallt ute också, även om det inte ser så ut: det är strålande solsken och på söder- och östersidan av huset där vi har fönster är det nästan vindstilla. Det är det däremot inte ute i verkligheten där iskalla kraftiga vindar smiter om öronen, så jag var glad för tröjan i silketweed.

image584
Scarf: Indiska, men det var på 90-talet
Lång t-shirt: Gina Tricot
Tröja: stickad av Blåva Anna
Kängor: Legaro

Annaa fick med sig lite tunt brunt ylletyg och ännu tunnare vitt siden som hennes mellandotter kanske kan ha användning för i arbetet med sin kollektion.

Just nu spelas: The Sisters of Mercy: "Marian" från First and last and always



Kommentarer
Postat av: Annaa M

Vindarna och det lätta haglet i Göteborg var rena våren jämfört vad som väntade norr om Stenungsund; rena rama vintern! Mina silkestajts var dock helt rätt i sammanhanget. Frös om benen var det minsta jag gjorde.

2008-02-03 @ 20:26:27
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: Katarina

Snyggt med scarf, det är lite Simone de Beauvoir över den! Önskar jag kunde komma undan med en snygg scarf runt knoppen.

2008-02-08 @ 11:50:29
URL: http://katarinaknits.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0