Luisa Beccaria: en studie i grått

Det var förvisso också en studie i småflicksklänningar, men det tänkte jag förskona er i från, samt i mycket bleka toner av pasteller och beige. Men grått var den dominerande "färgen". På den här beskrivningen låter det inte som en speciellt sammanhållen kollektion, och det var det inte heller, det som band ihop var frånvaron av färg och en viss ljuvhet, annars kunde man, som ses nedan, se influenser från många olika håll.

image687
Bilder: style.com

Här ser vi, från vänster, inspiration från 1950-tal, 1970-tal, 1930-tal och 1800-tal. Men om man gillar grått, som jag gör, så är det vackert.

Kommentarer
Postat av: Bim H-D

Hm, det var en läcker blandning - trots grått ;) Skulle kunna leva med de där ja, ;)
Dock KANSKE den långa blanka klänningen ÄR lite svår pga just det blanka tyget... ibland kan det vara lite - överväldigande?
Må så gott... värmländskan Bim... ... ...

2008-02-24 @ 10:40:02
URL: http://www.sjoebacka.se
Postat av: Älvan

Jag skulle glatt ta alla tre par skor som finns i bild, och så klänning nummer ett och tre (från höger). frågan är bara hur det skulle klä mig; jag är rätt blek och färglös (förutom det fuskröda håret då).

2008-02-24 @ 10:52:32
URL: http://aelvan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0