Kläder för rockkonsert

Vinterkräksjukan håller i sig även idag, jag kräks inte, men kallsvettas om jag sitter uppe för länge, så det blir varken föreläsning eller shopping, vilket var min plan. Jag lyckades nämligen hitta någon att gå på konsert med Hanoi Rocks med: min gamla kompis Flame (killnamn i detta fall). Så då behöver jag inköpa ett för rockkonserter närmast oundgängligt plagg.
Jag talar förstås om en rejäl sportbehå. Eftersom den enda form av träning jag utövar är vattengymnastik äger jag ingen sådan, men eftersom jag redan har biljetter till två konserter i år och jag minns hur obekvämt det var att försöka hoppa i takt till musik med en vanlig behå sist jag var på konsert känns det som en vettig investering. Tyvärr är nästan alla jag sett avsedda för folk med högst D-kupa och det är det ju inte mycket glädje med när man har F-kupa, men jag kommer nog att hitta en bara jag blir frisk.

image627
Bild från www.ellos.se


Just nu spelas: Weezer: "Surf Wax America", vi har en "Weezer-förmiddag" idag maken och jag


Kommentarer
Postat av: DONNASANDRA

Krya på dig!

2008-02-11 @ 13:34:10
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: Evis

Tack! Jag gör mitt bästa, dvs ligger i sängen och läser en avhandling och "Pondus" om vart ananat.

2008-02-11 @ 14:10:45
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Blåva Anna

Det kan fungera att köpa en sporttopp liknande den på bilden, som ej är uppbyggd inuti, att ha över sin vanliga bh. Jag har en sådan över min andra sportbh, som är uppbyggd med byglar etc, så att brösten verkligen inte flyttar sig när jag hoppar runt. Eftersom du inte ska träna borde det räcka med att ha den över en vanlig bh.

2008-02-11 @ 14:24:06
Postat av: Kajsa

Trist med kräksjukor! Hoppas du blir frisk snart!

2008-02-11 @ 15:04:10
URL: http://whythis.blogg.se
Postat av: Annaa M

Men kära nån, jag vet en utmärkt lösning; Hoppa inte! Jag har sett hundratals akter och hela konserter de senaste åren, privat och i jobbet,på festival och på små och stora arenor, nykter och småberusad, jag har inte hoppat en enda gång! Det är bara kidsen längst fram som hoppar och bara på vissa konserter.

2008-02-11 @ 16:01:55
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: Evis

Men på hårdrocks- och punkkonserter hoppar man.

2008-02-11 @ 17:07:15
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Undrar om det var punken som införde hoppandet? Jag uppfattar ofta det där hoppandet som rätt tvångsmässigt och inte särskilt glädjefullt. Magnus har ju berättat hur obehagligt det var på den där gamla Pogueskonserten när killar hoppade och sparkade vilt omkring sig. Hade jag vetat det innan jag såg dem i somras så hade jag nog hållit mig i kanten. Nu höll jag ju på att bli nedtrampad!

2008-02-11 @ 20:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0