Jobb, jobb, jobb

Orsaken till att jag i prinicp inte alls har bloggat idag är att jag har jobbat som en slav med min föreläsning till på måndag hela dagen. Det kommer jag att behöva göra i morgon också. Och vad får jag för det? 800 kronor innan skatt - Jag beräknas nämligen kunna förbereda mina tretimmarslektioner på bara en timme. Det kanske hade gått om de hade haft någon form av litteratur de kunnat studera, men nu är det inte så, utan jag är den enda källan till dräkthistoria de får.
Nu är det ju en bra källa, för jag kan det här och är alldeles för "duktig" och ambitiös för att göra ett dåligt jobb men med en annan lärare kunde det blivit riktigt dåligt, jag har sett alltför mycket sån't på sömnadsutbildningar.

Men jag får i alla fall titta på vackra blider, som den här:

image585
Cristobal Balenciaga 1940

Man undrar ju hur hatten sitter fast.

Kommentarer
Postat av: DONNASANDRA

Det låter nästan inte möjligt att lyckas på bara en timma, men som du säger blir det ju bra när föreläsaren faktiskt vet vad den talar om. Jag kommer nog också kunna känna så i framtiden, men när man inte har jobbat med historia blir det ju lite jobbigare i början innan man kan det helhjärtat. :-) Det hade varit trevligt att gå på en av dina föreläsningar faktiskt :-)

2008-02-02 @ 22:05:55
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: Evis

Nej, en timma går inte, jag lägger ner ungefär en veckas halvtidsarbete (jag är ju sjukskriven på halvtid) på varje föreläsning, så betalningen är väldigt dålig i förhållande till hur mycket jobb jag lägger ner.

2008-02-02 @ 23:24:07
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Telefonissan

Finns det underlag för att trycka en lärobok? Låter som en nisch där det skulle behövas en.

2008-02-03 @ 12:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0