Jag vill egentligen inte se "Velvet" ikväll

Fast jag känner att jag måste. Jag forskar ju om och undervisar om dräkt och mode och då måste jag nog faktiskt se ett program som handlar om det; när det nu sänds ett på svensk TV.
Men jag har onda föraningar - Kvällens tema är midja och jag kan redan nu föreställa mig hur det kommer vara (baserat dels på förra programmet, dels på hur det brukar vara i mer populära sammanhang, som programmet ju ändå är): En massa ytliga och i alla fall delvis felaktiga påståenden om korsettens utveckling, funktion och kulturhistoria. Jag kan redan nu säga, i fall de skulle påstå det, att: nej, de opererade inte bort de nedre revbenen under 1800-talet; bukoperationer är känsliga saker och inte något man gjorde för skojs skull - utan antibiotika och riktiga bedövningsmedel.
Fast det kanske är jättebra.


Just nu spelas: New Order: "Vicious streak" från Get ready



Kommentarer
Postat av: Katarina

Jag har missat båda de första delarna! Hm, man kanske kan se dem på svt:s hemsida?

2008-02-08 @ 09:01:10
URL: http://katarinaknits.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0