Hanoi Rocks - Fashion

Det här är alltså bandet jag ska gå och se imorgon (ja, magen verkar ha blivit så bra att det är möjligt). Med en sån titel på singeln från senaste albumet kunde jag ju inte låta bli att visa den.



Det är inte deras bästa låt. Glamrock är ju inte så djupt och handlar mycket om klichéer, så det är inte det som gör at jag inte tycker att den når upp till den gamla standarden, utan helt enkelt att den öser för lite.
Den här, en gammal låt från 80-talet tycker jag är helt underbar: "Taxi Driver". På den här tiden var de ofta väldigt fulla på scen så det här är en ovanligt bra live-upptagning.




De spelade den sist, och jag hoppas att det blir så nu också.

Och jag är helt säker på att de handlar i damaffärer, var skulle man annars hitta den sortens toppar? Mike Monroe hade en glittertopp som kunde varit från vilken tantaffär som helst och Andy McCoy hade en riktig tanthatt förra gången jag såg dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0