Grå måndag

Lisa föreslog grått för mitt "klä mig i bara en färg per dag-projekt" och här är dagens grå klädsel.

image691
Örhängen och halsband med droppärlor: Guldfynd
Kofta: Zara
Linne: H&M
Kjol: Hemmasydd
Strumpbyxor: H&M
Skor (svarta): DinSKo

Just grått har jag massor och kan komma på flera olika kombinationer, men idag blev det, som ni ser, en rätt damig variant.Orsaken till det är att jag ska på seminarium där min uppgift är att bemöta en äldre man som redan tidigare vid flera tillfällen talat om för mig att jag är för ung och har hållit på för kort tid för att kunna veta något om ämnet. Då vill man ju inte se yngre ut än vad man är; den sortens argument är svåra nog att bemöta ändå - jag menar: vad ska man säga? "Nä, det är jag inte alls"? Eftersom det faktum att jag skrivit en doktorsavhandling i ämnet inte betyder något för honom blir det svårt att hitta på något att säga emot. (Nä, det har inte han, men han är ju man.)


Just nu spelas: The Lemonheads: "Pittsburgh"


Kommentarer
Postat av: Maritha

Väldigt elegant. Hoppas den sexistiska gubben fick så han teg.

2008-02-25 @ 18:02:22
Postat av: Evis

Äh, det blev inte så mycket diskussion, så jag slapp konfrontation. Jag tror inte att han är så mycket sexistisk som kufisk och "har rätt".

2008-02-25 @ 18:59:11
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Anonym

Vad fint det blev! Jag har också en inre dam som får komma fram ibland, men så är jag också väldigt svag för Nigella :D Blir det fler helgråa dagar, med andra kombinationer?

2008-02-25 @ 22:00:06
Postat av: Lisa

Äsch, mitt namn kom ju inte med...

2008-02-25 @ 22:04:19
Postat av: Evis

Tack Lisa! Jag _tror_ att jag kör grått imorgon också, fast andra kläder.

2008-02-25 @ 22:20:19
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0