Coola rosetter hos United Bamboo

Det unga designteamet bakom United Bamboo är kända som nyskapande, där nyskapande ofta betyder "konstigt och inget som vanliga människor vill ha på sig". Deras höstkollektion för i år har emellertid mycket snyggt och bärbart, utan att de förlorar sin egen stil. Själv är jag väldigt förtjust i den här jackan och klänningen med rosetter i samma tyg - inget gulligt, bara välgjort:

image591
Bilder från www.style.com

Nu är ju inbyggda rosetter, som på jackan till vänster i sig inget nytt: Vionnet gjorde det på 30-talet, Jaques Fath gjorde det på 50-talet, och flera andra, men det sticker ut och jag gillar att man valt så förhållandevis grova tyger. Jag skulle faktiskt vilja ha båda.

Kommentarer
Postat av: Maritha

Ohh, jag gillar rosetter.

2008-02-03 @ 19:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0