Cellulitkräm, åh Gud!

Det har varit baluns i Stockholm för de coolaste modebloggarna. Förutom att de åt sponsrad middag fick de gottepåsar med sig hem. En av sakerna som låg i var cellulitkräm! Vad ska de med den till? Det lär ju inte ha varit någon där som var över vare sig 25 år eller 55 kilo. Jag skulle ha blivit förolämpad. Det skulle jag förresten har blivit även idag, med lite övervikt och snart fyrtio år på nacken - celluliter är gropigt fett som man faktiskt inte kan få bort med kräm, det är bara lurendrejeri och placeboeffekt. Och varför betala dyra pengar för det? Okej, nu fick de ju det gratis, men idén är väl att skapa ett behov.
Jag vet inte om jag har några celluliter, jag är inte tillräckligt vig för att titta under mina egna skinkor och jag bryr mig inte!

Kommentarer
Postat av: Maritha

OM man nu är rädd för att få celuliter så ska tydligen det enda som funkar förutom motion vara att gnugga kroppen med kaffesump MEN det ska bara funka i förebyggande syfte om jag uppfattat saken rätt.

Ska vi inte börja investera i rynkkrämer också?

2008-02-23 @ 21:08:42
Postat av: Evis

Jag fick mitt första erbjudande från Oil of Ulay när jag var 28.

2008-02-23 @ 21:11:53
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Bim H-D

*s*
Det var ingen dålig "godispåse" de fick och ska visst ha haft ett värde på 10 000kr, oja... Men, man undrar om de behöver en del av det som var i den, ja...
Celluliter, hm... finns nog - men träning och mycket vatten ska visst hjälpa lite ;) Och faktiskt HAR det blivit bättre under den tid man har tränat... dock har jag INTE gått ner i vikt, upp? Ingen aning, men omformaterat den har man nog gjort ;)
Må så gott... värmländskan Bim, som ju skådat Kellys? påsinnehåll i blogg... finns nog fler, ja... ;)

2008-02-23 @ 22:17:02
URL: http://www.sjoebacka.se
Postat av: Linda

Jag väger då bara 55 kg, är 175 cm lång, är 21 år och har celluliter... Det är väl mer gener det där.

2008-02-24 @ 08:30:19
Postat av: Annaa M

Håller nog med Linda här, cellutier är inget som alltid hänger ihop med vare sig ålder eller vikt. Minns en tjej i min klass i realskolan som hade redan när hon var 16 och hon var helt normalviktig förutom något lite mer fettansamling på låren. Min mamma fick aldrig några och jag tror inte jag kommer att drabbas heller.

2008-02-24 @ 14:49:28
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: Evis

Jo, visst är det genetiskt, om man får det eller inte, men jag tror inte det är så vanlgit innan 25. Och hursomhelst tycker jag faktiskt att själva idén är vansinnig, just för att det är genetiskt. Och naturligt och inte speciellt vanprydande.

2008-02-24 @ 18:00:19
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Karoline

Roligt att du reagerar. Tror inte att någon tog speciellt illa upp när de fick leran som ska strama åt bakdelen lite. Och så kan man ju faktiskt ha celluliter trots att man inte ens fyllt 18. Det har med generna att göra.

2008-02-24 @ 18:33:40
URL: http://www.thatshot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0