Byxor jag inte gillar och sådant jag gillar hos Armani

Nu har modeveckan i Milano dragit igång och till skillnad mot dem i London och New York börjar man direkt med de stora namnen: igår visade Emporio Armani, Missoni och Just Cavalli bl a. Och Emporio Armani är faktiskt den kollektion jag hittills sparat ner flest bilder ifrån.
Armani är framför allt förknippad med byxor och kavajer för kvinnor och med 80-talets framgångsrika affärskvinna med rejäla axlar. Den här kollektionen är betydligt mer klassiskt "kvinnlig" än så, men designerns egenart visar sig ändå i att det visas ovanligt många byxor. Och, trots rubriken, är flera av dem mycket trevliga: klassiska "herrbyxor" med veck fram. Jag kan absolut inte ha sådana eftersom de bygger på att man har platt mage och rätt raka höfter, men det betyder inte att jag inte tycker att det är snyggt - när de når upp till midjan! Nä, jag tycker inte nödvändigtvis att alla byxor behöver nå till midjan även om jag själv tycker att det är bekvämast så, men just den här modellen tycker jag ser hemskt illa ut på höften:

image653
Bild: www.style.com

Det fanns däremot andra byxor, och även kjolar och jackor, kappor och klänningar som jag tyckte var jättefina. Se bara sammetskappan till vänster med sin diagonala dragkedja och den coola mönsterpassningen på de randiga dräkterna - de gör mig hemskt sugen måste jag säga.


Bilder: www.style.com

Som ni ser är det en kollektion som går från det damiga till det mer ungdomligt sportiga, men så hade den också 63 "nummer".


Just nu spelas: Loreena McKennitt: "Cé he mise ulaingi - the two trees" från The mask and the mirror



Kommentarer
Postat av: Maritha

Den första stora bilden ser ut som en undernärd uteliggare men jag gissar att prislappen är något lite högre.

2008-02-18 @ 22:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0