Bill Blass

Ni kommer väl ihåg hur entusiastisk jag var över Bill Blass pre-fallkollektion? Det var alltså med viss förväntan jag tittade på bilderna från den riktiga höstvisningen, som hölls igår. Men jag blev faktiskt besviken; det var inte fult, bara lite tråkigt och inte lika vackert som pre-fallkollektionen hade lovat och som jag hade hoppats.
Det här var i alla fall fint:

image618
Bilder: style.com

Eftersom yllekjolar är själva stapelvaran i min garderob och jag just nu är förtjust i lite vidare knäkorta kjolar kan jag inte låta bli att gilla de två dagensemblerna. Jag gillar också både den kroppsnära västen och lika kroppsnära jackan - på så vis ser man inte större ut än vad man är, som man lätt gör i en stor kavaj av herrtyp. Kombinationen av olika nyanser och mönster i grått tilltalar mig också.
Men ni behöver inte oroa er, jag har lärt mig min läxa och kommer inte någonsin mer ha på mig knytblus.
Klänningen i mitten tycker jag bara är slående med sitt svartvita mönster och sin femtiotalsinspirerade asymmetriska urringning.


Just nu spelas: Teenage Fanclub: "Alcoholiday" från Bandwagonesque


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Det ser härligt välskräddat ut!

2008-02-08 @ 15:48:45
URL: http://whythis.blogg.se
Postat av: Katarina

Gillar alla tre jag också! Men så snvänder jag ju rätt mycket grått också...

2008-02-08 @ 16:22:47
URL: http://katarinaknits.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0