Nu är de idioter på Aftonbladet igen

Efter två veckor sådär surfade jag in på Sofis mode och möttes av följande rubrik: "Varma koralliga toner är läckrast till brunbränd hy Lär av 70-talets stilikoner Farrah, Brigitte och Brooke."
Det är till den här artikeln, där det i och för sig aldrig står rent ut att Brigitte Bardot och Brooke Shields var stilikoner på 70-talet, däremot ska man använda "de dova urtvättade tonerna från 70-talet".
De är verkligen idioter: Bardot körde med svart ögon och starkt pastellrosa läppar; föga urtvättat alltså och Brooke Shields sminkades förstås på 80-talsvis, eftersom det var då hon slog igenom som vuxen. Sen var knappast 70-talet speciellt urtvättat heller som helhet; jag minns korallorange läppstift och starkt turkosblå ögonskuggor.

Hur får de där människorna jobb? Eftersom det inte direkt ingår något riktigt skrivande i jobbet är de väl knappast journalister och de kan uppenbarligen inte ens titta i ett översiktsverk om modehistoria eller populärkultur, eller ens googla de personer de skriver om, så jag har svårt att se vad för slags kompetens de har, till och med en tioåring kan kolla upp en persons genombrotts/aktiva år i wikipedia.

Kommentarer
Postat av: Maritha

Hjärndött som vanligt. Det är inte konstigt att man nästan blir idiotförklarad om man säger att man är intresserad av mode. "Experterna" framstår ju mer och mer som dumma får.



Och så skall jag gå och ta ett snällpiller innan jag gör fler uttalanden.

2008-08-14 @ 12:45:03
Postat av: Annaa M

De får jobb därför att de känner någon som är ihop med någon som känner någon annan eller så räcker det att vara ihop med någon. Eller dotter till någon. Och så är de glada och söta. Det är väldigt viktigt. Googlefunktionen har de inte upptäckt, de är väl för fan inga datanördar heller!

2008-08-14 @ 13:36:05
URL: http://annaamattsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0