Grötkilon

Förutom att bli av med tvättberget efter Medeltidsveckan satsar jag på att bli av med det ett- ettochetthalvt kilo jag gått upp under veckan. Hur kan man gå upp i vikt under en vecka när man rör sig mycket mer än man gör i vanliga fall: långa promenader på stan  flera hundra meter till dass etc, frågar ni er.
Jo, genom att äta ungefär dubbelt så mycket. Och här är det framför allt frukosten som är boven: Normalt äter jag antingen en skål fil med bryta eller två skivor bröd med salami och ett glas mjölk. I lägret äter jag havregrynsgröt, minst en brödskiva och ett ägg till frukost - ganska mycket mer, som synes. Dessutom blir det lite mer småätande av nötter och frukt, eftersom man är trött när man gått omkring ett par timmar och behöver fylla på med snabb energi. Den stora boven är emellertid frukosten och det är därför lite ironiskt att gårdagens löpsedlar "lockae" med hur man snabbt går ner semesterkilona med frukostmetoden.
Redan idag har dock ett par hekto försvunnit; det lönar sig att återgå till ett normalt liv.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Det fåniga var ju att alldeles innan sommaren publicerades forskningsrön som visade att det där med frukostar än individuellt som så mycket annat. Själv tillhör jag precis som du dem som går upp i vikt av regelbundna rejäla frukostar! Inte minst för att jag blir precis lika snabbt hungrig efter en rejäl frukost som efter nästan ingen alls. Det verkar rent om som om man genom att öva upp ätandet redan tidigt behöver mer mat hela dagen!

2008-08-12 @ 23:55:00
URL: http://annaamattsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0