Att köpa kjol eller inte köpa kjol - det är frågan

Jag har en milt sagt kluven inställning till att köpa kjolar. Å ena sidan älskar jag kjolar, å andra sidan känns det slösaktigt att köpa ett plagg som är så lätt att sy själv. Men även om man har tyg hemma, som jag ju nästan alltid har, så måste man köpa foder och dragkedja och något borde väl ens tid också vara värd - och så blir det helt plötsligt inte så mycket billigare. Den stora viktiga skillnaden blir däremot att man får en kjol som passar, men när det gäller vissa kjoltyper; såna som bara sitter åt i midjan brukar det ju faktiskt gå att få tag i konfektion som passar och ibland kan man ha tur med passformen.
Knepigt dilemma.
I vilket fall är här ett gäng kjolar från Lindex som jag gillar:


Bilder: www.lindex.se

Den överst till vänster är för dem som fallit för Dolce&Gabbanas färgstänk (finns även i lila/blått), medan de andra får representera min stora kärlek rutigt. Pennkjolen kommer förmodligen inte att passa på mig beroende på att jag har en för stor skillnad mellan midja och höft (och om man har mindre skillnad så finns det en risk att den påsar konstigt över höfterna), men för den som är mer "lagom" i kroppen tycker jag att den är jättefin.
När det gäller den dyraste har jag lite svårt för att rutorna inte är mönsterpassade på något sätt, själv meckade jag jättemycket för att få det rätt på min rutiga kjol, men alla hakar ju inte upp sig på det som jag gör och jag tror att den är jättesnygg på.
Min favorit är den veckade uppe till höger. Det framgår inte av bilden, som är väldigt mörk, men den har inslag av mörk petrol i mönstret och jag älskar den färgen. Om man vill se hur den ser ut på riktigt kan man titta in hos Garderobsgrubbel & byråbekymmer där jag såg den först.


Just nu spelas: Sister Vanilla: "The two of us" från Little Pop Rock

Kommentarer
Postat av: Anne

Gillar också kjolar och även klänningar.Tur att det finns overknee strumpor så att man kan sina kjolar och klänningar på vintern också.Ha en bra dag.Kram

2008-08-28 @ 16:35:14
Postat av: Linda

Jag tycker du är jätteduktig som syr dina egna kjolar! Själv har jag tummen mitt i handen och slöjd var mitt verkliga "hatämne". Speciellt textil... Men den fina kjolen du gillar tycker jag definitivt du ska unna dig.

2008-08-28 @ 19:21:38
Postat av: Älvan

Lindex har verkligen tokmycket fina kjolar nu. Jag gjorde just slag i saken och köpte en vadlång svart kjol med mycket vidd hos dem idag. Visserligen kostade den 399:- men den är ovanligt välsydd för att vara från någon av de "billigare" kedjorna.

2008-08-28 @ 20:42:35
URL: http://aelvan.blogspot.com
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

älskar att läsa om folk som ser det där lilla extra man själv inte tänker på.



massa kram!

2008-08-28 @ 21:20:06
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: ullrika

me tycker:



nere till vänster snyggaste modell

uppe till höger snyggast mönster



tjo!

2008-08-29 @ 22:00:18
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Miss Agda

Din hemmasydda kjol (länken) är jättefin! Jag har köpt den grönrutiga på Lindex o gillar den

2008-08-30 @ 23:34:33
URL: http://www.missagda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0