Kläder som inte passade på Lindex

Jag tog en sväng in på Lindex och provade inte mindre än fyra plagg. Det är sån't som nästan aldrig händer, jag gillar inte att prova kläder och det är sällan fyra plagg som intresserar mig i samma affär. Nå, det hade jag inte mycket för, för tre av dem passade inte och den fjärde var jag inte tillräckligt intresserad av för att köpa när allt kom till kritan. Tyvärr finns bara två av plaggen på Lindex hemsida, så ni får där nöja er med min beskrivning. Här är de som fanns:
image797

Bilder: www.lindex.se

Byxorna var lagom långa i benen, vilket betyder att de är korta på folk med normallånga ben. De gick också igen, men de var för korta i grenen och, trots att de inte nådde upp till midjans smalaste punkt, lite vida i midjan. Jag har väldigt lång överkropp så på de flesta är de säkert inte för korta i grenen, men det gör ju inte mig lyckligare när jag känner hur de skär in.
Blusen var både snygg och lagom och hade det inte varit för att jag inte vet hur mycket jag verkligen kommer att använda en kortärmad vit blus; det är inte riktigt min stil , hade jag nog köpt den.
Sen var det ett enmanstält i köksrutigt grått och vitt, botten var grå. Den hade nog sett okej ut med ett bälte, men med stor byst är ju risken för enmanstält, som tidigare konstaterats, stor.
Sist plockade jag åt mig ett par jeansshorts med hög midja. De gick knappt ihop över magen/höfterna och var lösa i ryggen. Samt för korta i grenen, eller, de räckte ju till eftersom de var tänkta att ha extremt hög midja, men min kropp gick inte in där de gick in utan fem cm högre etc.

Alltså blev det ingenting, och det är ju lika bra det, både för min ekonomi och för planeten.

Slutligen vill jag utrycka mitt missnöje med att Lindex har slutat att tillverka kläder i storlek 46; 44 är nu största storleken bland de "vanliga" kläderna.


Just nu spelas: KSMB: "Blått&Guld" från Rika Barn Leka Bäst


Kommentarer
Postat av: ullrika

Jag tror att storlekarna är större idag och att en 44 nu därför är ungefär som en 46 då.

2008-04-01 @ 22:15:09
URL: http://akirllu.blogg.se
Postat av: Evis

Kanske, men förr kunde jag alltid komma i deras 46a med höfterna, och det kan jag vanligen inte i deras 44, de rutiga byxorna var ett undantag, så de har nog inte ändrat helt. Detsamma gäller överdelarna - jag kunde oftast ha deras 46a, men 44an är vanligen för trång över bysten.

2008-04-02 @ 07:32:09
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0