En ny tröja

Idag var det dags för min sista föreläsning i modets historia och eftersom jag håller dem nere på Art College vid Järntorget passade jag på att besöka Myrorna. Dagens fynd blev en bok om förpackningarnas historia från 1977, utgiven av Nordiska Museet och en röd rundhalsad jumper i 100% merinoull. För en gångs skull hittade jag en jumper med ärmar som nästan var för korta för mig, men jag gillar den ändå.

image856

Jag ber om ursäkt för det suddiga fotot, det läcker ljus överallt ifrån här hemma, så det går inte att få ett vettigt foto någonstans.


Just nu spelas: Planxty: "Johnny of Brady's Lea" från The woman I loved so well


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Hm, här gäller det nu alltså, ska man nu vara så kallat pk, uppföra sig väl och inte säga något alls, eller undra lite; men Evis, hur tänkte du, ser du något om inte jag ser? Jag ser en lite för kort tröja med tråkig hals och för korta ärmar. Vad såg du? Förutom Merinoullen som då inte är självklar för alla.

Visst måste man får undra?

2008-04-21 @ 22:32:24
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: Evis

"Jag behöver en varm röd tröja", så tänkte jag. Den kan bli fin med kjol tror jag. Annars var den ju inget speciellt utseendemässigt, utan bara kvalitetsmässigt.

2008-04-21 @ 22:38:18
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Ok. Jag köper det. Nu testade vi ramarna va´? Får bekräftat att man kan ställa lite undrande frågor på din blogg?

2008-04-22 @ 00:40:22
Postat av: Evis

Klart man kan.

2008-04-22 @ 08:46:14
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0