Dagens

Trots att det var väldigt varmt i lä på gården både i lördags och i söndags hade jag både strumpbyxor och jacka på mig. Jag är nämligen tillräckligt gammal för att vet att det är svinkallt på morgnarna även om det varit hela 12-13 grader i skuggan dagen innan. Som förresten också är rätt kallt. Jag hade också halsduk och basker, men det var mer som accessoarer än för att det var kallt. Trots att solen sken och det var betydligt varmare vid middagstid behövde jag inte ta av mig något då heller, jag knäppte bara upp kavajen - så så varmt är det inte.

image854
Basker: Shepherd's Bush market
Halsduk: sydd av Blåva Anna i ylletrikå
Kavaj: Vintage. Ex-ets mormors, jag gissar 40-tal, möjligen 50-tal.
Blus: Myrorna/Åhléns
Lackbälte: Myrorna
Kjol: hemsydd
Strumpbyxor: Lindex
Skor: DinSko


Just nu spelas: Dirk Gently's Holistic Detective Agency, radioteater från BBC


Kommentarer
Postat av: DONNASANDRA

Jag försöker att inte klä av mig för mycket heller ännu, men vårjackan har plockats upp nu iaf :-)

2008-04-21 @ 14:13:07
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: Annaa M

Alltid lika snygg svansföring!

S hade minst lika många lager när hon åkte klockan sju i morse, inklusive mössa. Men hon hade för dagen bytt ut den långa virkade halsduken mot New Castles svartvit randiga. Efter ännu en seger kan man gå omkring med den öppet, tycker hon.

2008-04-21 @ 14:17:16
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: Nene

jättesnygg kjol! En sådan vill jag också ha.

2008-04-21 @ 14:51:13
URL: http://photobynene.blogg.se
Postat av: Evis

Annaa: Alltid lika stilig svans.
Sandra: Precis jag gick också över till vårjacka, funderar till och med på att hänga undan vinterjackan, men än kan det bli snö.
Nene: Den är enkel, det är bara en rak bit veckad mot en linning. Det enda lite knepiga var att matcha rutorna.

2008-04-21 @ 15:01:15
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0