Två misstag

Har gått omkring några dagar och varit sur ömsom på mig själv som uppenbarligen blivit ännu fetare, ömsom på mina förut så snygga H&M-jeans från i våras. Plötsligt satt de sämre upptill och färgen hade ljusnat från riktigt mörka till mer vanliga mörk denimfärg. DÅ upptäckte jag när jag mosade ned dem i tvättkorgen att det inte alls var mina snygga H&M-jeans utan ett par billiga Ellos-jeans som jag själv sytt in benen på, dessutom för ett par år sedan.

Så kändes dagen lite bättre. Och tyckte att det egentligen var ett rätt bra betyg ändå åt både Ellos och min sömnadskonst att jag blandat ihop dem med de där riktigt bra jeansen. (Storlek 33 i tum, höga, sitter perfekt, har både blå och svarta, tror samma finns kvar i vinter.)

Det gjorde den inte igår när jag satt på t-banan och tittade ned på tröjan jag just grävt fram ur garderoben. En tunika jag stickat själv med blommönster över det rundstickade oket. (Kolla bilden i inlägget om mopedmössan, den sticker upp i halsen där). Väldigt fin när den var ny och några år framåt. Nu har den blivit liggande men ändå en av de få sparade av mina gamla stickalster. Liggande ovanpå har även mammakatten uppenbarligen blivit. Och det var det jag upptäckte på tåget. Katthår över hela framsidan! Det kan hända den bäste. Häromdagen kom det in en tjej och satte sig mittemot, det verkligen lyste nyduschat och fräscht om henne, snygg outfit, behagligt utseende. Tills hon och jag samtidigt insåg hur det var ställt med hennes tröja. Vita katthår.

  Själva boven.

Tjejens var lösa och gick att plocka bort. Mina är gamla och har ätit sig in i tunikans blandmaterial. Det har även kladdat ihop sig på något sätt och gjort det svarta grådaskigt och just lite kladdigt. Sen tittade jag ned och insåg att uppläggningsvarvet slitits ut på några ställen.

Den fick en sista dag i alla fall, min gamla vackra tunika. Idag går den till energiåtervinning.

Jäkligt gott råd alltså; kolla igenom de där gamla garderobsfynden ordentligt innan ni tar på er dem! Det gäller även det som hittas i andra garderober och på second hand. Men det ska jag återkomma till!

Annaa/

Kommentarer
Postat av: Evis

Mysko kryper in i garderoben inne i klädkamamren och lägger sig bland mina t-shirts om man glömt stänga dörren. Jag rollade tröjan från gårdagens klädsel i säkert tio minuter igår.

2007-11-25 @ 15:11:43
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Maritha

Och boven ser ut att bry sig såååå mycket. Är inte katter underbara?

2007-11-25 @ 16:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0