Sofie Fahrman - vad ska man säga?

Jag läser (naturligtvis) Aftonbladets modesida på nätet. Och varje gång förundras jag över Sofie Fahrman. Dels lyckas hon alltid välja kläder till sig själv som får henne att se ut som om hon skulle på gymansiedisco i min mindre hemstad på 80-talet, dels befinner vi oss så att säga inte på samma våglängd när det gäller smak. 

Dagens (veckans) Stilometer får illustrera detta. Grön pil uppåt får Victoria Silvstedt, med motiveringen att Sofie gillar "hennes nya, sofistikierade stil". Jag har väl inget personligt emot Victoria Silvstedt, men hon ser faktiskt ut som en korsning mellan en Barbie och en medverkande i tysk vuxenfilm.

Sen dissar hon någon kvinna som heter Heather Mills för att hon har för mycket rutigt. Okej, jag kanske inte skulle ta på mig en klänning i skotskrutig sammet, men den var ju rätt mycket roligare och klädsammare än Silvsteds outfit; eller för den delen fröken Fahrmans egen. Och just formuleringen: " Rutor är rätt fast i mindre doser" är typisk för allt det jag inte gillar med Sofie Fahrmans idéer om mode och stil: Det får aldrig sticka ut, vara roligt eller personligt. Bäst är att hon ofta lyfter fram folks scenkläder som exempel på deras bristande modekoll; jag tror ju inte att det är för att hon har dålig koll på vad som är inne som t ex Juliette Lewis har indianinspirerad utstyrsel på scen.

/Eva


Kommentarer
Postat av: Rutan

Rutan är alltid rätt - i alla doser!

2007-11-26 @ 18:21:23
URL: http://rutan.blogg.se
Postat av: Annaa M

Evis; sedan Sofie Fahrman envisades med att visa sig på webben, vecka ut och vecka in i någon av de mest stillösa munderingar som finns, och dessutom hävdade att det var precis så man skulle klä sig, tappade jag den sista tilltron till henne; ljusa ganska tunna leggings som slutade vid fotknölarna till högklackade pumps och en tröja som bara precis knappt täckte rumpan! Tröjan gled säkert vid minsta rörelse upp och visade rumpan. 100 stilminuspoäng!

2007-11-26 @ 18:49:54
Postat av: Josephine

Åh, tack, äntligen nån som tycker som jag...

2007-11-26 @ 21:15:03
Postat av: Evis

Josephine: Vi är nog många.

2007-11-26 @ 21:28:14
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0