Slips på banken

När jag nu väldigt snart går ut på sämre lokal, Carmen, för att ta en pilsner eller tre med min kompis Micke har jag på mig; blå smala mörka jeans från H&M
               långt linne från unité i vitt med svarta stjärnor silke/bomull

               lila långärmad tunika från Monki
               svart lång kofta från Ellos
              


stövlar har jag inte bestämt mig för ännu, jag har faktiskt 8 par att välja bland, alla lågklackade. Men det blir nog inte de gamla röda Kinnastövlarna. För proggiga för kvällen, för mig, för allt, men jag kan inte med att slänga dem, de ser helt oanvända ut.

Micke har slips eftersom han numera tar emot kunder på bankkontor, inte bara talar i telefon med dem. Det är krav på det på banken. Men inte kavaj. Jag är jättenyfiken om han har nyinköpt Adidasjacka i grälla färger utanpå. Det får man nog inte ha på banken. Men vad har man annars. Det är ju säkert kallt på banken, jag skulle frysa ihjäl i bara bomullsärmar vintertid. Ja, det är mycket vi har att prata om ikväll. Jag är jädrigt nyfiken på vad han har valt för byxor också. Och hur det gick när han köpte dem. När han skulle köpa jeans i Göteborg förra året blev han uppraggad av expediten, det höll i flera månader.

Sånt har aldrig hänt mig. Jo, det har det visst. Nästan. Tar det en annan gång.

Annaa/


Kommentarer
Postat av: Evis

Jag gillade de röda, mönstrade du hade på min disputation, men de skär sig nog med den lila tunikan, om man bryr sig om sådant.

2007-11-27 @ 17:24:51
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Rött och lila har jag inga problem med, däremot är de så jävla smala så jag får dem inte utanpå jeansen, ett problem jag faktiskt aldrig brukar ha annars.

2007-11-27 @ 17:33:52
Postat av: Micke

Ful mörk tröja har man på sig. Borde satsa på kavaj, jag vet. Men byxorna gillade du. Dom är fina. Men det var ingen het karl som sålde dom till mig, vilket nog ska förstås som just tur.

Och du har så rätt. Det är kallt på banken.

2007-11-28 @ 16:26:20
Postat av: Micke

Tack för igår föresten. Fredag hos mig?!

2007-11-28 @ 16:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0