Sex från Ellos

Det fanns en tid (typ i våras) när jag var alldeles såld på nästan allt som dök upp i Ellos "trend"-avdelning på nätet: Pronto Moda. De låg väldigt rätt ifråga om vad som syntes i modemagasinen och jag tyckte rätt mycket av det var riktigt snyggt och beställde säkert något varje månad. Så är det inte längre, men det beror nog mer på att jag börjar känna att jag har alla kläder jag behöver redan, än på att de blivit sämre.
Här presenterar jag dock sex överdelar som jag kunde tänkt mig att köpa annars; en av dem, (gissa vilken!) funderar jag faktiskt på ändå; fast jag redan har så mycket kläder.
image150

Medsols, uppfrån från vänster:
Rutig tunika: Jag älskar ju rutigt och det är precis mina färger. Jag är lite orolig för det där rynket under bysten dock; kan lätt hamna bysten istället om man har stor byst.

Svart topp med stenar runt halsen: Jag hade inte tvekat om det hade varit en klänning. Fast den är svart! 100% Holly Golightly!

Tunika med svart-vitt grafiskt mönster: Ett exempel på när stormönstrat funkar, kanske för att det bara är två "färger". Sömmen under bysten ser dessutom ut att sitta så långt ner att den bör stanna just under bysten.

Tegelorange linne/klänning: Jag gillar fickorna och att den är hopdragen nertill med ett svart linne med mindre ärmhål, eller en t-shirt under och ett par svarta leggings tror jag att den blir jättesnygg. Enligt kommentarerna på Ellos sida är den mer orange i verkligheten.

Grå tunika med fickor: Mer fickor och dessutom tvärrandigt över bröstet. Inte för den som är rädd att få sitt bröstparti att framstå som ännu bredare än det är, men den ser väldigt gosig ut. Och det är något med grått och blått.

Tunika i olika mönstrade tyger: NoaNoa/Gudrun Sjödén-inspirerat å det grövsta, men gillar man den stilen är den ett både billigt och snyggt alternativ.

Vilken tror ni jag vill ha?

/Eva

Kommentarer
Postat av: ingela

Den rutiga !? :)

2007-11-29 @ 21:24:07
URL: http://ingelasmobil.blogg.se
Postat av: Annaa M

För mig skulle ju absolut bara den orange vara aktuell. Jag har t o m funderat på den. Men jag gissar nog också för din del på den rutiga.

Jag fixar inte alls den där i olika tyger. För mycket rynkor, för omatchade tyger. Ger ett "billigt" intryck.

2007-11-29 @ 21:47:20
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: Angelicas Closet

Jag gillar den tredje högst upp.

2007-11-29 @ 21:56:07
URL: http://angelicascloset.blogg.se
Postat av: Maritha

Jag har linnet/klänningen med fickor fast i grått. Väldigt bekväm men för stor i ärmhålen så jag satte i lite resår.

2007-11-29 @ 22:11:49
Postat av: Petra

Jag har gjort ett eget barbamama halsband ikväll! Titta in och säg vad du tycker. :D Kram

2007-11-29 @ 22:28:27
URL: http://sotnosen.blogg.se
Postat av: Inger

Orange, men du är ju lite försiktig med det nu mera. Den för 299 fastnade jag för. Men jag tror ändå att du skulle välja den nere till vänster i bild.

2007-11-29 @ 23:28:25
Postat av: Evis

Jag tänkte på dig när jag plockade in den för 299 och den orange, men det är faktiskt den grå med blå rand över bröstet jag är sugen på.

2007-11-30 @ 06:53:48
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Telefonissan

Du borde få arvode från Ellos! :-)

2007-11-30 @ 09:51:39
Postat av: Evis

Det hade varit kul, men då måste man ju skatta för det, så jag tror att jag fortsätter att göra det gratis. Dessutom antar jag att de inte gillar mitt "varningscollage" :)

2007-11-30 @ 10:26:20
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Emilia

jag gillar de bruna linnet =)

2007-11-30 @ 12:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0