Paljetter - eller inte

Om några veckor ska jag ju åka till Derry och gå på en konsert. Frågan är om jag ska se vanligt svensk ut i några lager trikå eller så, eller om man ska slå till och försöka smälta in i mängden bland allt glitter. Hittade faktiskt en paljettopp i djupet av klädkammaren, det är annars inte riktigt vad man tror om mig. Köpte den för snart tio år sedan på rea i typisk dambutik på Linnégatan i Göteborg. Har faktiskt använt den några gånger, till jeans. Men så har vi det där med halsen igen. Den är inte lyckad vare sig på mig eller Irland. Men frågan är om det går att få till en vettigare ringning så som toppen är sydd utan att göra väldigt stora ingrepp. Och om det inte är too much like a hard work. Lovar i alla fall att visa resultatet, om det blir något.

För resten är klädkammare ett mycket bättre ord än walk in closet. Vilken jäkla garderob kan man inte gå in i? På något sätt.

Annaa/


                                                                                 

Kommentarer
Postat av: Telefonissan

Jättesnygg topp (eller överdel kanske det heter på svenska...). Skulle inte ge mig på att sy om urringningen men däremot leta en tightare topp att ha under -svart eller silverfärgat linne med lite högre ringning. Syntetpolo i silver skulle man nog kunna ha i Sverige t o m, fast det kanske ser konstigt ut på Irland.

2007-11-28 @ 13:07:52
Postat av: Annaa M

Telefonissan; ja det är synd att man inte har utnyttjat töjbarheten i tyget. Jag förstår din tanke med något under, men mitt problem är att jag inte passar i saker som går för högt upp i halsen, polo är uteslutet, det skjuter bara upp dubbelhakorna så att säga. Jag trodde länge polo var bra för att dölja men det är precis tvärtom!

2007-11-28 @ 13:43:08
Postat av: Evis

Om det är mörkt, eller om man har druckit kan man väldigt lätt gå in i vilka garderober som helst. Med blåtiror som följd.

2007-11-28 @ 18:33:45
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Monika

Min klädkammare börjar faktiskt bli svår att gå in i. Och jag vägrar tro att det har något med skokartonger att göra.

2007-11-28 @ 19:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0