Osexigt värre!

Har tidigare berört problemet herrkläder. Att designen antingen lätt blir trist och konventionell eller överdriven. Nu har jag tittat lite på Carin Westers herrdesign och skakar på huvudet. Nej. Jag vill inte se herrar i klänningsliknande sticketröjor med eller utan mönster. Jag vill inte se herrar i korviga knästrumpor med en glipa upp till byxbenet.

Framlidne maken var det mest stillösa i herrväg som gick på denna jord när jag träffade honom. Han hade vid första tillfället både knästrumpor och glipa upp till 3/4-kalsongbenet. Men det var ju ändå under! Bara att titta bort medan de åkte av eller slänga över en filt. Men skära armvärmare, nä, det skulle jag inte pallat.



För fan, jag gillar ju Carin Wester!

Annaa/

Kommentarer
Postat av: Evis

*fnitter*
Den högra klänningen gav ju en helt ny innebörd åt ordet "oversize". Just att hela tröjan, schalkrage, urringingning och allt var för stort. Vad för nytta gör en stickad tröja som lämnar bröstet och magen bart ner till naveln?

Då har ju jag annars inte något problem med klänning på män. Jag tycker nog att maken är både stilig och sexig här:
http://www.strakt.com/~bjorn/nylose/Bilder/2006/Visby06/tn/100_1340.jpg.html

Fast det är ju förstås i medeltida sammanhang.

2007-11-22 @ 17:58:48
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Evis; ja det är ju det... S hälsar angående bilden och föreslår att vi skulle kunna utlysa en liten tävling; "Vad är en fin mössa?"

2007-11-22 @ 18:14:33
Postat av: Sandra

Oh SNAP! Vad fult :S

2007-11-22 @ 18:58:23
URL: http://yaiyaliciouz.blogg.se
Postat av: Evis

Efter att ha sett hela kollektionen på www.carinwester.com undrar jag om hon inte är en fanatisk manshatare. Tjejkläderna är ofta jättesnygga (gillar särskilt den vita skjortan och de svarta byxorna med höäg midja), medan herrkläderna är bortom allt förstån anskrämliga.

2007-11-22 @ 19:26:00
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Evis; ha ha, det är ju också en tanke...

2007-11-22 @ 19:58:12
Postat av: Nathalie och Frida

väldigt.. annorlunda kläder... hmm

2007-11-22 @ 20:17:53
URL: http://hjarterkung.blogg.se
Postat av: Lana

Haha, klänningen såg jätte rolig ut.

2007-11-22 @ 20:19:41
URL: http://lanastyle.blogg.se
Postat av: Ellie

Nej va fult skulle inte vilja se någon man i min närhet i något av det här! Hon är ju en duktig designer, vad hände? Rökte hon någon konstig svamp när hon ritade kollektionen? ;)

2007-11-22 @ 20:35:18
URL: http://citycatwalk.blogg.se
Postat av: Evis

Lana, du är väl inte någon av mina studenter?
Elle grå du på gymnasiet? Jag undrvisar på Folkuniversitetets designkurs, i dräkthistoria.

2007-11-22 @ 20:37:50
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Maritha

Jag ska inte säga vad min sambo sa när jag visade bilderna men jag kan ju sammanfatta det med att han inte var imponerad :D

2007-11-22 @ 21:17:20
Postat av: Kajsa (23 år)

Jag och många med mig (i alla fall två) tycker att killar är snyggast i skjorta. Gäller det egentligen inte alla killar, män, gubbar eller vad ni vill kalla dem?

2007-11-23 @ 00:47:28
URL: http://whythis.blogg.se
Postat av: Annaa M

Maritha; undrar om jag känner någon som skulle vara imponerad. Trots att min bekantskapskrets upptar en stor skara bögar i åldern 20 - 60. Var jag nu fick det ifrån.

Kajsa; jo jag tror det, i somras när dotterns kompis skulle iväg med sin irländska pojkvän och ekipera honom inför 21-årsdagen så kom de tillbaka förutom med ett par välsittande jeans just med en snygg skjorta, hans första gissar jag.

2007-11-23 @ 01:08:06
Postat av: TheHolyGoat

Oj då...tant möter Anderssonskans Kalle på den vänstra bilden? Nja, inget jag skulle vilja ha.

Men trots att det här inte blev så snyggt tycker jag att det är bra att någon åtminstone försöker göra något annat för herrar. Herrkläder, tycker jag som man, är SÅ deprimerande. Så konservativt och fattigt på variation. Skjortor är snyggt säger ni men jag blir uttråkad varje gång jag ska köpa en. Samma mönster och skärningar år efter år, man varierar färgerna litet eller hittar på att göra dem så där slimmade som de har varit sista åren (så att jag får gå omkring och känna mig som en fet gris hela tiden) men det är nästan omöjligt att hitta något som känns litet roligt och...nytt...utan att det blir alldeles överdrivet.

Överhuvud taget tycker jag att det finns så få sätt för en man att uttrycka sig med kläder, utöver att köpa dyrt. Eller hoppa på någon subklultur som man egentligen inte tillhör. Jag kan bli så avundsjuk när jag ser historiska kostymfilmer! Såg för något år sedan en musketörfilm med John Malkovich m fl, där hade de tunga kragstövlar och ruffiga lädervästar kombinerat med bylsiga kråsskjortor...både macho och kokett. Jag skulle kanske ha levt på sextonhundratalet.

2007-11-23 @ 10:51:15
URL: http://kortast.blogg,se
Postat av: Evis

The HolyGoat: 1600-tal är verkligen både manligt och snyggt. 1500-tal är inte så dumt heller, jag skulle inte ha något emot att min man klädde sig så här oftare:
http://web.comhem.se/~u41200125/Rickardsbluedoublet.html

Han säger dessutom att det är bekvämt.

2007-11-23 @ 10:57:52
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Maritha

Något som är snyggt och sexigt på killar är grå ribbade gubbundertröjor med några nappar fram. Jag har ingen aning om de heter något speciellt men de har en sådan på Ellos så gissa vad min lilla gubbe ska få i julklapp?:) Skjortor är också väldigt trevlig men jag tror jag kommer få idka våld om jag ska få på Björn en skjorta annat än när det är kostymtvång.

2007-11-23 @ 11:20:17
Postat av: Evis

Farfarströjor; det är grejen! Jag måste fråga: var du också möjligen tonåring på 80-talet? De var stora då och man är uppenbarligen väldigt påverkad av vad som var populärt under sin ungdom.

2007-11-23 @ 11:28:47
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Ha ha, jag sitter just nu iklädd en farfarströja av yppersta kvalitet, kopia av ett autentiskt arbetsplagg, glömt varifrån. Dock inte ribbad som tröjorna från Resteröds som man färgade själv, inte på 80-talet utan på 70-talet då de var som allra störst. Hela alternativrörelsen var egentligen en enda stor könlös hemfärgad farfarströja. Könlös behöver ju inte alls betyda oerotisk men det var den då... Men jag förstår vad du menar ändå Maritha och du är ju inte belastad med 70-talsminnen på samma sätt som jag!

2007-11-23 @ 12:09:56
Postat av: Maritha

Jag är 32 så jag hade min "storhetstid" som tonåring under tidigt 90-tal när grungen var stor och alla killar hade farfarströjor och flanellskjortor *drool* Det är nog sant att man blir präglad på vad man tycker är snyggt. Det sägs ju även att ens musiksmak inte utvecklas speciellt mycke efter tonåren och det är nog sant både när det gäller mig och sambon, här hemma spelas det 80-tals rock och grunge.
Tänk när vi sitter på hemmet och lyssnar på rock/grunge istället för Kalle Hjularbo och Snoddas :)

2007-11-23 @ 12:16:59
Postat av: TheHolyGoat

Vad är en farfarströja?

2007-11-23 @ 13:10:17
URL: http://kortast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0