Nedklämda bröst

Letar febrilt efter någon bild på Jessica Almenäs från gårdagens fotbollsgala utan att lyckas. Synd. För jag tänkte ta hennes kläder som ett exempel på hur en klädstylist jobbar utan hänsyn till den kropp hon ska klä.

Jessica A har en vältränad kropp och långa smala ben. Men hon har en ganska liten byst och en uppenbarligen rätt rak midja. Att klämma in den kombinationen i styva åtsittande fodral visade sig ödesdigert. Brösten klämdes nedåt och midjan försvann och stackars Jessica såg i fodral efter fodral ut som en burk på ben!

Hur skulle man gjort i stället? För bysten finns ju två vägar; antingen markera det som finns med lyft och ringningar, eller utnyttja möjligheterna till skärningar som kräver just en liten byst. Med en mindre tillplattad byst ser midjan smalare ut. Döljer en bred midja gör förstås rakare skärningar. Mjukare material som naturligt följer kroppens linjer kan också vara en fördel. Men framförallt finns det för en kropp som Jessicas massor av möjligheter - utom just de som valdes i plagg efter plagg igår!


Annaa/

Kommentarer
Postat av: Evis

Det är så sorgligt när man klär folk på ett sätt som verkligen inte passar deras kropp. Nu såg jag inte själva galan och därmed inte kläderna, men det finns ju många andra exempel.

/Eva

2007-11-13 @ 12:59:47
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Maritha

Ohh, det låter som om man kan få fråga dig om vad som passar min stackars kropp :)

2007-11-13 @ 13:16:44
Postat av: Evis

Maritha: Eftersom vi båda har drag av besserwisser kan det nog hända att den sortens råd kommer så småningom :)

Annaa: Man kan nu hitta klänningarna här:
http://www.aftonbladet.se/mode/article1229257.ab

Jag tyckte nog inte att allt var så illa, men jag antar att de tog de bästa bilderna; det hade varit intressant att se dem in action, så att säga.

2007-11-13 @ 14:03:30
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Maritha

Eva: Besserwisser är det bästa :)
Jag fick höra att jag var en besserwisser första gången när jag var runt 16 men killen uttalade det fel sa jag blev ju tvungen att påpeka det för honnom :D

2007-11-13 @ 16:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0