Maria Westerlind

Via Colorelles blogg hittade jag den svenska designern Maria Westerlind och det tror jag kan bli en ny förälskelse. Nu när man i alla fall har regelbunden, om än inte så stor inkomst, behöver man ju inte bara hålla sig till de billigaste plaggen, utan köpa några finare plagg av högre kvalitet och ltie egen stil. Det mesta i hennes nuvarande kollektion skulle jag beskriva som "trevligt, men kanske inte så väldigt spännande", men de här plaggen föll jag för:

          

Den sista kjolen är allt lite lik min rutiga i modellen.
Nu kunde man inte av hemsidan få veta vare sig var de finns att köpa, vad de kostar eller vilka storlekar de tillverkas i, men jag tycker att de var så snygga att jag faktiskt ska göra mig besväret att försöka ta reda på lite mer.


/Eva

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Den där klädbutiken i hörnet Prinsgatan/Nordhemsgatan brukar ha Westerlind-kläder. Jag har nog uppfattat dem som rätt trista och präktiga förut, ingenting för mig alls, men det verkar ha skett något de senaste säsongerna. Men den där blå jeankjolen (som du inte visar)var förfärlig. Är det något man inte ska göra av vanlig stel denim så är det volanger.

2007-11-24 @ 19:00:44
URL: http://www.omstil.blogg.se
Postat av: Evis

Jo, det fanns ju en anledning till att den kjolen inte kom med. Men klänningen har två saker jag verkligen GILLAR: marinblått och assymetrisk knäppning.

2007-11-24 @ 19:04:01
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Evis; funderar; kan det vara så att Westerlinds är ett gammal märke medan Maria Westerlind så att säga är en ny generation? Har alldeles starkt för mig att mina mamma har gått omkring i Westerlindkjolar.

2007-11-24 @ 19:20:01
Postat av: Evis

jo, det stod på sidan, att hon är andra generationen.

2007-11-24 @ 19:33:55
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Maritha

Jag gillar den rutiga kappan. Jag tittade på en rutik kappa på Bonaparte i höstas men den va slut när jag skulle beställa :(

2007-11-24 @ 19:57:10
Postat av: Evis

Jo, jag gillade både den rutiga jackan, som är väldigt mycket 40-tal, och kappan.

2007-11-24 @ 20:07:01
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Aha, tänkte det, om andra generationen. Tredje kanske blir riktigt skitlyckad.

2007-11-24 @ 20:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0