Lite svensk street

Jag har lovat Evis stå för det lite mer street-inriktade modet. Så ok då. Här kommer lite.

En gång för länge sedan kände jag en liten söt och otroligt godmodig pojke och hans supertrevliga föräldrar, konstnärerna Livie Due och Hans Thorén. Sen hände en massa saker som brukar hända i liv, skilsmässor och flyttar och nya relationer om vartannat som gjorde att jag bara såg någon av förädrarna flyktigt på någon fest men aldrig pojken och hans lillebror. Men nu har jag träffat på dem igen, allesammans. Pojken (Vemund) och hans lillebror (Eitil) är begåvade designers bakom märket Mouli (Modern urban lifestyle) vars kläder numera syns lite varstans förutom i egna butiken på Grev Turegatan. Bland annat finns de på nya Pub. Shit vad mycket reklam jag gjorde nu!

Än så länge bara killkläder, men en tjejkollektion är på gång.

image71image72image73


Annaa/

Kommentarer
Postat av: Nina

Den hoddien vad riiktigt snygg. kanske en julklapp till min pojke?
hi, kram kram

2007-11-23 @ 17:00:39
URL: http://leifsdotters.blogg.se
Postat av: Annaa M

Nina; ja visst är den. Som du ser på hemsidan har de även postorder.

2007-11-23 @ 17:10:43
Postat av: katri

Jag tyckte handskarna va snygga =)

2007-11-23 @ 17:55:02
URL: http://minkei.se
Postat av: Maritha

Jag förstår inte riktigt vitsen med streetmode, det är ju bara träningskläder för slackers. Jag masar runt i mysbrallor och t-tröjor när jag är hemma men jag skulle aldrig visa mig ute med den stilen.

2007-11-23 @ 22:44:24
Postat av: Annaa M

Katri; både handskar och väska som jag inte visar är riktigt jäkla snygga!

Maritha; kan väl säga så här att jag hade svårt i början, men nu finns modet här och då tycker jag det är roligare med grejer med lite still än sunkplagg från sportaffären i förorten. Om man nu ska gå omkring med dem i offentligheten alltså. Skor har jag begripit först i höst, det finns många riktigt snygga. Om man vill ha roliga skor som inte är typ högklackade damskor så är det egentligen just nu bara bland streetskorna man kan söka, tycker jag.

2007-11-24 @ 02:37:31
URL: http://www.omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0