Klädhumor

Jag syr en del kläder själv. Mest gör jag egna mönster, men jag använder mig ibland även av köpta mönster, gärna då äldre. De mönster som finns på sajten Threadbared har jag dock aldrig sytt (eller i förekommande fall: stickat, virkat eller knutit makramé) efter. När du ser på dem förstår du varför.
Men det räcker inte med det: författarinnorna bakom denna blogg har inte bara hittat symönster från 1950-1980-tal som vi helst vill glömma (en oskattbar källa till bilder för den som vill studera modehistoria) de har också analyserat vad figurerna på mönsterframsidorna verkligen tänker.

/Eva

PS. De bästa bitarna finns vanligen under rubrikerna 60s, 70s och Crafts i högerkolumnen.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja, det är ju så ofta. fast det beror nog lite på vad det är för plagg och vilken affär. H&M till exempel får ju in påfyllning tills det är helt slut på deras lager medan andra butiker kanske inte har lika mkt på lager. Men jag vet inte, man kan ju se det som en bekräftelse på att man ha populär stil eftersom alla andra också vill ha plaggen man själv tänkte köpa :)

2007-11-16 @ 09:28:54
URL: http://lisawalker.blogg.se
Postat av: Annaa M

Aha, jag fattar kommentaren ovan genom att gå in på Lisas blogg...

2007-11-16 @ 10:49:23
Postat av: Annaa M

Måste för resten erkänna att jag stickat en del plagg rätt snarlika de på Threadbared.

2007-11-16 @ 14:57:57
Postat av: Evis

Jag anade det, men inga ryggsäckar i makramé va?
En del av grejerna är ju inte hemska i sig, utan det är poserna och ansiktsutrycken som gör det.

2007-11-16 @ 15:21:32
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0