Jag dissar egentligen inte Gudrun Sjödén

Det kan verka så, men det är på mig som det inte är snyggt. Eller om man bara har deras bastrikå. En av kvinnorna jag var med i Berlin hade en av Gudrun Sjödéns korta jaquardstickade jackor i rött och det var fantastiskt snyggt på henne, men då hade hon inte matchande stickad kjol utan svarta jeans till; och ett folkdräktsspänne som höll ihop den, vilket gav en väldigt snygg personlig touch. Hon är också rätt mycket nättare än jag.

Det var överhuvudtaget väldigt välklätt på konferensen.

/Eva

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Evis; jag har under åren regelbundet dissat GS gång på gång pga framförallt två saker; taskiga trånga bystskärningar framförallt på klänningar, dyra trikåplagg som vrider sig och krymper i tvätten. Jag investerade i en jättesnygg röd tröja med pricka för flera år sedan. Efter en tvätt satt sidsömmarna på helt andra ställen än i sidan, särskilt fatalt med tanke på sprunden, och de långa ärmarna var fem centimeter för korta. Svaret på klagomålen var "trikå gör så". Det gör trikå fan inte alls! Däremot all Sjödéntrikå. Jag har numera helt slutat handla där.

Men jag håller med om att enstaka plagg kan vara snygga i rätt sammanhang. Min kompis Lena som jag betraktar som stilikon gifte sig häromåret i en kjol från GS. Det hade man aldrig kunnat ana med henne och kunde inte heller när man såg kjolen i kombination med den överdel hon valt och som inte kom från GS.

Ett viktigt råd med GS är alltså att inte falla för katalogens kombinationer utan att kombinera med annat.

2007-11-22 @ 14:42:55
Postat av: Hayley

Alla passar inte i dom kläderna. Min mor hon ser fantastisk ut. Men hon var modell då hon var yngre och har väl vad jag antar är en relativt bra kroppsform. Inte för att jag är vidare insatt i sådant. Men på henne ser det helt underbart ut!

2007-11-22 @ 16:05:51
URL: http://hayleys.blogg.se
Postat av: Annaa M

Hayley; du har förstås rätt, min kompis har också varit modell, GS-kläder blir inte fyrkantiga på henne så som de blir på väldigt många av dem som bär dem. Den bistra sanningen kanske; allt klär en skönhet...

2007-11-22 @ 16:11:36
Postat av: MADELENE LÖFBLAD

hmm, jag är lite rädd för de där kläderna... på mig skulle de se rolitigt roliga ut! :P

2007-11-23 @ 08:06:03
URL: http://negerboll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0