Förstår vinken

Trendigt för dig som inte tog studenten i går utopades häromdagen förhoppningsfullt i Aftonbladet. Det är naturligtvis väldigt brett eftersom studentexamen upphörde att avläggas 1968 i det här landet. Men jag förstår vad som avses. Känner mig dock lite snuvad på konfekten. Tre bilder varav två innebär att jag ska ha rak svart kjol, det känns lite magert. Och det trendiga med den här klädseln har jag svårt att förstå. Framförallt skulle jag lätt ha kommit på själv att man kan ha på sig jeans, skjorta, kofta och stövlar när man fyllt 45. Men jag förstår på något sätt vinken. Beige kofta.            Annaa/

image149

Kommentarer
Postat av: Evis

Festklädesln var fin; alltså den lite annorlunda jackan, men annars var det ju, som du säger, inte så väldigt trendigt. Snarare samma plagg som alla över fyrtio har rekommenderats att bära, och burit, de senaste tre decennierna.

2007-11-29 @ 19:22:19
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Evis; precis...säger en del om vår favorit frk Skande också.

2007-11-29 @ 19:32:21
Postat av: Evis

Dessutom var det ju inte plagg som på något sätt var avpassade till en äldre, kanske större, kropp, utan de skulle ju sitta lika bra eller illa som de roligare modeplaggen. Så det enda som gör just de här plaggen passande till folk över 45 är alltså att de är tråkiga och otrendiga. Förtjusande syn på folk över 45.

2007-11-29 @ 19:43:32
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Evis; dessutom tycker jag jackan från H&M som visserligen är lite annorlunda sitter illa.

2007-11-29 @ 19:49:32
Postat av: Maritha

Är det bara jag eller ser det ut som om hon står och håller upp tuttarna så att de inte ska trilla ned? :D

2007-11-29 @ 19:57:54
Postat av: sanna

Håller med det där om HM-kavajen, sitter väldigt illa. Tråkigt överhuvudtaget. Men så kanske resultatet blir när det är en modebloggerska som gjort stylingen...

2007-12-01 @ 14:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0