Ellos höst/vinter-rea

Jag antar att det undgått få att Ellos har dragit igång sin vinterrea. Jag tog mig tiden att titta lite närmare på vad som fanns i rean för att ge några köptips. Rea riskerar ju att bara innehålla sån't som inte är modernt längre, så därför har jag kollat efter saker som bör hålla i vår också.

image58


* Med all säkerhet kommer både starka färger och 80-tal fortfarande att vara aktuellt i vår också, den trenden är inte helt uttömd ännu. Den här toppen har pingvinärm, som är lite roligt 80-talsretro. Fuchsia och blått funkar fortfarande, men guld och svart känns lite uttjatat nu och dessutom alldeles för vintrigt för våren.

* Om man inte är supertrött på den Chloé-influerade A-linjen tycker jag att den här är snygg. Här sitter dessutom sömmen ovanför bysten redan från början, så att man slipper bli besviken när den hamnar mitt på bysten som den alltid gör när det står "söm under bysten".


* Tja, ni vet ju hur jag känner för rutigt. Fast köper man vinterjacka nu?


* 30-talsbyxan fortsätter att synas på visningarna och i modereportagen. Dock har jag inte sett så många på folk i verkliga livet. Kan vara hur snyggt som helst; tänk Katherine Hepburn, eller för den delen Annie Hall. Själv vet jag att jag aldrig skulle ta på mig dem; jag använder ju knappt byxor, men snygga är de. De är rätt mycket polyester och det gillar jag inte riktigt, men då håller de i alla fall formen bra.


* Djurmönstrat har kanske haft sin kulmen, men till våren kommer mycket afrika/etno-inspirerat och då kan det vara snyggt med ett par leopardmönstrade strumpbyxor till.


* Den asiatiskt mönstrade klänningen med kimonoärm tycker jag var jättesnygg, men om det är inne vet jag inte alls.


* Långkofta som klänning har synts i höstvisningarna och kommer knappast att försvinna till våren. Den här är fin även om jag skrattar rått åt påståendet "100% akryl med mjuk kashmirkänsla". Vill man se ut som t ex hos Stella McCartney kan man ju själv sy i gigantiska axelvaddar. Eller inte. Absolut inget för de mulligare av oss dock.

* Det finns också en hög snygga, slimmade kavajer med lite annorlunda skärning på rea, men jag misstänker tyvärr att de inte sitter så snyggt på oss vanliga dödliga. Mycket polyester där också.

Sen kan man förstås alltid köpa basplagg, som linnen och enfärgade toppar, men det är ju inte mycket att tipsa om i en modeblogg.


Egentligen borde man också skriva ett inlägg där man listar saker man absolut inte bör köpa. Men jag är hemma med en sjuk treåring nu så jag har inte riktigt tid. Dessutom skulle det nog bli världens längsta inlägg.


/Eva

PS! Man måste visst ha en reakod för att se reapriserna, eller papperskatalogen som kom med posten i dag. Men om man går till startsidan för ellos hittar man nog koden.


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Jag väntar absolut på listan över saker man absolut inte ska köpa! Är hon inte såpass sjuk så hon sover middag en stund M?

2007-11-22 @ 11:48:11
Postat av: Evis

Fast jag tror att den skulle bli roligare om du skrev den. Om hon sover lunch bör jag nog ta och rätta några tentor.

2007-11-22 @ 12:00:29
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Hm, locka mig inte, eller gör det... En sak som brukar slå mig i reakataloger är; hur tänkte dom? När plagget öht hamnade i katalogen, till ordinarie pris.

2007-11-22 @ 13:03:53
Postat av: Maritha

Den där översta toppen har jag drägglat på ett par gånger men jag blir alltid lika sur och irriterad på att det är GLITTER i. Våga Vägra Glitter.

/Maritha ordförande i VVG :)

2007-11-22 @ 16:38:36
Postat av: Evis

Ja, det är sant. Glittret är läskigt. Eller, ibland gillar jag glitter, men inte när alla andra har det och dessutom KLIAR ofta lurex.

2007-11-22 @ 16:44:21
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Mitt nya linne med lurex från Capasca är perfekt! Men det är bara en mycket tunn tråd. Och det kliar inte.

2007-11-22 @ 18:34:57
Postat av: Evis

Det är nog mest de topparna som hade varit mycket bättre utan. Glitter ska passa in i stilen och jag är tveksam just till dem.
Jag har ett par knästrumpor som är randiga i blått och silver och de kliar; men jag har dem ändå för att det är Blåvitts färger.
Jag har också ett par skor som är så glittriga att de är svåra att ta kort på; dem ska jag ha på jobbets julfest.

2007-11-22 @ 18:47:17
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Maritha

Jo, tror det har med om det passar stilen och det gör det verkligen inte i detta fall känns det som. Det känns lite som en tant med leopardtights om jag säger så.

Nu till något helt annat: någon som spanat in Odd Molly? Helt underbara kläder enligt mig, tur att jag inte får plats i dem. Skulle förmodligen se urlöjligt ut om man klädde sig helt i Odd Molly från topp till tå men ett plagg eller två skulle sitta fint.

2007-11-22 @ 21:12:28
Postat av: Evis

Min kompis Stina har en jättefin klänning och kappa från höstens kollektion; de är jättefina på henne, men hon är nog max en 40a på överdelen, och något större på nederdelen.

2007-11-22 @ 21:16:00
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Jag har jättesvårt med Odd Molly i höst! Fixar inte alls den där farmarlooken med vida kjolar och volanger. Har sett dem på välbärgade 45-åringar på ett par fester och det har inte varit särskilt lyckat... det såg märkligt utklätt ut. Gillade mer deras gamla grejer, mer åt streethållet. Men smaken är som sagt olika!

2007-11-22 @ 23:38:52
Postat av: Inga M

Den där smutsgula färgen heter säkert något vackrare än just smutsgul. Den finns lustigt nog på dörrarna i vår skola och en del andra är petrolfärgade. De två färgerna stämmer bra ihop. Ville alltså bara påpeka att jag med mitt inköp av en petrolfärgad tröja lyckats med konststycket att matcha inredningen på skolan! Herregud, varför skriver jag det här egentligen??

2007-11-23 @ 00:12:11
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Annaa M

Inga; ha ha, för att du naturligtvis har fallit för vår blogg... Men jag undrar vad man skulle ha tyckt, om att en lärare liksom blev ett med dörrarna på skolan. Min småskollärare hade alltid sömmerskesydda kläder som stack ut i sin elegans, trots att hon var 104 år minst (delat med två). Jag har väl berättat att min mor och hon gick till samma sömmerska och att det nog grämde henne lite. Hon var ju så mycket finare!

2007-11-23 @ 01:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0