Dagens klädsel - idag vågar jag allt!

För att jag inte skulle bli galen av att vara ensam hemma med minsta dottern, som ju varit sjuk i två dagar nu och sen jobbar maken hela helgen, så stack jag ner på stan när min man kommit hem. Det "officiella" syftet var att jag skulle titta på några kjolar på Topshop som Donnasandra visat i sin blogg. De måste dock ha varit från den egelska hemsidan; för på Topshop fanns faktiskt inga kjolar alls. Men jag kom ju ut och, som jag skrev om i mitt förra inlägg, fick faktiskt provat kläder på Monki för första gången.

För idag hade jag vågat gå in i vilken butik som helst, så cool kände jag mig!

image168
Hatt: Vintage, grön filthatt från femtiotalet, köpt på Tradera av
en kvinna från Timmersdala
Snusnäsduk: hittad någonstans i en låda
Kappa: Vintage, mormors gamla. Jag gissar 60-tal
T-shirt med The Jam: Fifth Column
Kjol: Hemmasydd
Lackbälte: Myrorna
Strumpbyxor: H&M
Curlingkängor, går att använda med ilägg:Orto by Martere


Snusnäsduken fyller två funktioner: dels skärmar den av det svarta från kappan från mitt ansikte, dels fångar den upp det gröna i hatten.

/Eva


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Så vitt jag vet är det bara Top Shop på Drottninggatan i Stockholm som har fullstortiment av de svenska butikerna, det kan vara en förklaring på kjolbristen.

2007-12-01 @ 14:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0