Annaas stilikon 1

Min första stilikon var Bonnie (Faye Dunaway) i filmen Bonnie & Clyde. Trodde jag.


image65

Men lustigt nog, när jag tittar på bilderna ur filmen nu, (ursäkta att den blev väldigt liten ska försöka hitta en bättre!) så ser jag att det snarare var en kombination av Bonnie och Clyde (Warren Beatty) jag försökte efterlikna. Jag hade vackra blusar i mjuka tyger, men inte till Bonnie´s raka kjolar och kavajer utan till Clydes homespunbyxor och västar. Jag ägde ett par underbara rosa homespunbyxor, hemsydda naturligtvis av tyg köpt i Köpenhamn. Till ett par bruna skor typ grova herrloafers. Fan vad snyggt det var! Iklädd de kläderna gjorde jag en presentation på konstvetenskapen i ettan på gymnasiet, tillsammans med en kompis som var klädd precis som Bonnie, stilren klänning, rak pagefrisyr och basker. Succé!  Synd att inga bilder togs.

Annaa/

Kommentarer
Postat av: Evis

Det är fantastiskt snyggt. Kanske värt att pröva igen. 30-talsbyxor finns ju att köpa igen, även om man väl inte satsar på dem i polyester från Ellos; jag har för mig att Tiger hade ett par snygga i något reportage i Elle. Lite samma stil finns också i linne i H&Ms vår och sommarkatalog.

2007-11-23 @ 11:08:43
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Evis

OK, världens längsta url, men här finns en massa bilder från filmen:
http://www.imdb.com/gallery/ss/0061418/Ss/0061418/S023P104.jpg.html?path=gallery&path_key=0061418

2007-11-23 @ 11:20:00
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Evis; yes, eftersom filmen är rätt otäck är det egentligen bättre att se bara bilderna!

2007-11-23 @ 11:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0