Anna Suis vår/sommarkollektion

Om jag en dag skulle vakna upp och känna att jag ville köpa dyra kläder av riktigt kända designers; och jag hade råd, och de gjordes i min storlek - då skulle jag gärna kunna tänka mig de här söta sakerna från Anna Suis vår/sommarkollektion 2008.



Som ni ser är det rätt mycket 40-tal över klänningarna: puffärmar och snålt skurna, utställda kjolar, som i tygransoneringens dagar. Samtidigt som de förstås inte är en kopia den tidens mode, om inte annat är de för korta. Mönsterpassningen på den randiga går verkligen inte av för hackor; något sådant skulle jag vilja ha, men jag tror inte att jag har tålamod till det.
   Sjömansshortsen, eller vad man nu ska kalla dem, med knappar mitt fram, tycker jag också är fantastiska. Den tvärrandiga i svart, kornblått och cerise vill jag ha redan nu i vinter.

Vill man inspireras så lär det nog finnas en hel del småmönstrade klänningar i affärerna när våren kommer, Anna Sui var långt ifrån den enda designern som hade det, och sen är det ju en smal sak att sätta på sig ett skärp ovanpå. Många av skärpen knäpps med spännen fram och såna har jag sett både på Lindex och H&M (såna tantskärp som min mormor hade, som min vän Anna sa igår). Vill man kan man dessutom göra dem själv, Knapp-Carlsson här i Göteborg har t ex ett väldigt stort urval av den typen av spännen, troligen sen förra gången de var populära (60-, 70-tal?), men det finns nog på de flesta sybehörsaffärer. Sen så syr man bara på dem på ett passande skärp av tyg eller resår.

/Eva

Kommentarer
Postat av: Jessica

åh jag gillade klänningen till höger!

2007-11-25 @ 18:40:26
URL: http://missdeardiary.blogg.se
Postat av: Evis

Jag också, den vill jag egentligen ha NU. Fast så var det ju det där med pengar :)

2007-11-25 @ 19:03:45
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Jenny

snygga!

2007-11-26 @ 00:52:25
URL: http://jjennny.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Kan ändå inte låta blir att tycka att det fattas en bit tyg nedtill, det är för
40-talsstuket förstås. Behöver inte alls vara vadlånga men något längre, fallet i kjolarna blir vackrare då!

2007-11-26 @ 00:59:20
Postat av: Evis

Jo, det saknas väl en tjugo centimeter för riktig fyrtiotalskänsla, men jag tycker om dem ändå och det blir ju väldigt somrigt.

2007-11-26 @ 07:14:35
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0